Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
446 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-28 16:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.221/228.021+791.63.017.4 (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 BULAT, Vladimir. Rolul culorii in scenografia filmului de ficţiune. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 123-126. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.221/228.021+791.63.017.4 | ||||||
Pag. 123-126 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Gama coloristică, în sens dramaturgic, are un rol semnificativ în generarea substanţei emotive, în psihologia perceperii discursului cinematografic. De aici – şi rolul important al creaţiei pictorului-scenograf, care propune dramaturgia şi temperatura gamei coloristice ca părţi constitutive ale stării psihologice şi ritmului întregului film. În linii generale, activitatea pictoruluiscenograf într-un film de ficţiune include gândirea şi construirea decorului, „regizarea” culorii, luminii şi altor elemente ce vor ,,deservi” creativ dramaturgia filmului, dinamica caracterologică, contextul timpului etc. |
||||||
Cuvinte-cheie scenografie, culoare, tonalitate, lumină, psihologie, emoţie, gamă de culoare, scenography, color, tone, light, psychology, emotion, palette of colors |
||||||
|