Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
566 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 11:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
82:37.015.31+82.0:111.852 (1) |
Literatură (3492) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
Metafizică (119) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Relaţia „profesor – operă literară – receptor”: o abordare teoretico-metodologică. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 114-118. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 82:37.015.31+82.0:111.852 | ||||||
Pag. 114-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adresându-se unor destinatari potenţiali, textul artistic exercită mai multe funcţii: expresivă, referenţială, cognitivă, formativă. Calitatea de cititor antrenează, implicit, dezvoltarea percepţiei, imaginaţiei, a gândirii artistice, valorificarea şi dezvoltarea potenţelor de creativitate literară. Atât în procesul de predare cât şi în cel de receptare/interpretare a literaturii, este necesar să se ţină cont de anumite principii specifice, în primul rând, de principiul literaturii ca artă: abordarea literaturii în maniera unei curiozităţi, testarea cunoaşterii prin experienţă, dorinţa de a trăi întru ambiguitate, perfecţionarea şi rafinarea permanentă a simţurilor, echilibrul dintre logică şi imaginaţie, sesizarea relaţiilor dintre părţile constitutive ale operei. |
||||||
Cuvinte-cheie operă literară, profesor, receptor, principii, gândire artistică, interpretare, iterary work, teacher, receiver, principles, artistic thinking, interpretation |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Şchiopu, C.</dc:creator> <dc:date>2020-08-06</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Adresându-se unor destinatari potenţiali, textul artistic exercită mai multe funcţii: expresivă, referenţială, cognitivă, formativă. Calitatea de cititor antrenează, implicit, dezvoltarea percepţiei, imaginaţiei, a gândirii artistice, valorificarea şi dezvoltarea potenţelor de creativitate literară. Atât în procesul de predare cât şi în cel de receptare/interpretare a literaturii, este necesar să se ţină cont de anumite principii specifice, în primul rând, de principiul literaturii ca artă: abordarea literaturii în maniera unei curiozităţi, testarea cunoaşterii prin experienţă, dorinţa de a trăi întru ambiguitate, perfecţionarea şi rafinarea permanentă a simţurilor, echilibrul dintre logică şi imaginaţie, sesizarea relaţiilor dintre părţile constitutive ale operei.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>Addressing potential recipients, the artistic text has several functions: expressive, referential, cognitive, formative. The capacity of a reader implicitly involves the development of perception, imagination, artistic thinking, improvement and development of the abilities of literary creativity. In the teaching process, as well as in the reception/interpretation of literature, it is necessary to take into account certain specific principles, first of all, of literature as an art: approaching literature in the manner of a curiosity, testing the knowledge through experience, the desire to live in ambiguity, perfecting and permanently refining the senses, balance between logic and imagination, realization of the relationship between the constituent parts of the work.</p></dc:description> <dc:source>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică 36 (1) 114-118</dc:source> <dc:subject>operă literară</dc:subject> <dc:subject>profesor</dc:subject> <dc:subject>receptor</dc:subject> <dc:subject>principii</dc:subject> <dc:subject>gândire artistică</dc:subject> <dc:subject>interpretare</dc:subject> <dc:subject>iterary work</dc:subject> <dc:subject>teacher</dc:subject> <dc:subject>receiver</dc:subject> <dc:subject>principles</dc:subject> <dc:subject>artistic thinking</dc:subject> <dc:subject>interpretation</dc:subject> <dc:title>Relaţia „profesor – operă literară – receptor”: o abordare teoretico-metodologică</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>