Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
573 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 11:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
82:37.015.31+82.0:111.852 (1) |
Literatură (3495) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
Metafizică (119) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Relaţia „profesor – operă literară – receptor”: o abordare teoretico-metodologică. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 114-118. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 82:37.015.31+82.0:111.852 | ||||||
Pag. 114-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adresându-se unor destinatari potenţiali, textul artistic exercită mai multe funcţii: expresivă, referenţială, cognitivă, formativă. Calitatea de cititor antrenează, implicit, dezvoltarea percepţiei, imaginaţiei, a gândirii artistice, valorificarea şi dezvoltarea potenţelor de creativitate literară. Atât în procesul de predare cât şi în cel de receptare/interpretare a literaturii, este necesar să se ţină cont de anumite principii specifice, în primul rând, de principiul literaturii ca artă: abordarea literaturii în maniera unei curiozităţi, testarea cunoaşterii prin experienţă, dorinţa de a trăi întru ambiguitate, perfecţionarea şi rafinarea permanentă a simţurilor, echilibrul dintre logică şi imaginaţie, sesizarea relaţiilor dintre părţile constitutive ale operei. |
||||||
Cuvinte-cheie operă literară, profesor, receptor, principii, gândire artistică, interpretare, iterary work, teacher, receiver, principles, artistic thinking, interpretation |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-109253</doi_batch_id> <timestamp>1714024946</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> <registrant>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică</full_title> <issn media_type='print'>23451408</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2020</year> </publication_date> <issue>1(36)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Relaţia „profesor – operă literară – receptor”: o abordare teoretico-metodologică</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Constantin</given_name> <surname>Şchiopu</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2020</year> </publication_date> <pages> <first_page>114</first_page> <last_page>118</last_page> </pages> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>