Formarea Culturii Informaţiei a studentului în condiţiile modernizării învăţământului superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
446 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 21:00
SM ISO690:2012
CHERADI, Natalia, GUDIMA, Ana. Formarea Culturii Informaţiei a studentului în condiţiile modernizării învăţământului superior. In: Revista Română de Biblioteconomie și Știința Informării, 2014, nr. 2(10), pp. 49-60. ISSN 1841-1940.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Română de Biblioteconomie și Știința Informării
Numărul 2(10) / 2014 / ISSN 1841-1940 /ISSNe 2559-5490

Formarea Culturii Informaţiei a studentului în condiţiile modernizării învăţământului superior

Teaching Information Literacy under the circumstances of modernization in the university educational system


Pag. 49-60

Cheradi Natalia, Gudima Ana
 
Biblioteca ştiinţifică ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 20 august 2020


Rezumat

Formarea culturii informaţiei este o problemă complexă şi depinde de competenţele profesionale ale personalului angajat în bibliotecă. Lucrarea reprezintă rezultatele sondajului „Perfecţionarea în cultura informaţiei pentru utilizatorii Bibliotecii Ştiinţifice a Academiei de Studii Economice din Moldova”. Scopul studiului a fost de a identifica rolul bibliotecii în dezvoltarea abilităţilor în cultura informaţiei ale studenţilor, cadrelor didactice, cercetătorilor şi de a studia necesităţile de educare ale consumatorilor în noul context informaţional. La sondaj au participat 1.004 respondenţi de la 6 facultăţi. În calitate de instrument al cercetării a fost utilizată metoda anchetei în baza chestionarului on-line SurveyMonkey.

Teaching information literacy is a complex problem and it depends on the professional competencies of the staff working in the library. The present paper includes the results of the survey „Information literacy improvement for the users of the Scientific Library of the Academy of Economic Studies in the Republic of Moldova”. The purpose of the survey was to identify the library role in developing the abilities in information literacy at students, professors and researchers, and also to observe consumers’ behaviour in the new information environment. 1,004 respondents from 6 faculties participated in the survey. The research instrument used to be the survey based on the questionnaire on-line SurveyMonkey.

Cuvinte-cheie
cultura informaţiei, utilizatori de informaţii, necesităţi informaţionale, servicii informaţionale, instrumente de căutare a informaţiilor, biblioteca universitară,

information literacy, information users, information needs, information services, information retrieval instruments, university library