Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
590 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-08-20 10:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
782.1.071.2(478)+784.071.4(478)+784.9 (1) |
Muzică dramatică. Operă (98) |
Muzică vocală (287) |
SM ISO690:2012 BEREZOVICOVA, Tatiana, BLĂNDU, Adela. In semn de omagiu interpretei şi pedagogului Larisa Şulga-Vichilu. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 19-24. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 782.1.071.2(478)+784.071.4(478)+784.9 | ||||||
Pag. 19-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul este un omagiu adus interpretei şi profesoarei de canto Larisa Şulga-Vichilu (1940-2017), care a adus un aport considerabil la dezvoltarea culturii şi pedagogiei muzicale naţionale. Absolventa Institutului de Stat al Artelor „Gavriil Musicescu” din Moldova, a evoluat cu succes pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet din Chişinău, interpretând partidele principale de mezzo-soprană în opere din repertoriul universal. Şi-a început cariera pedagogică cu studenţii de la specialitatea Canto academic, însă cea mai rodnică activitate a desfăşurat-o la catedra Muzică uşoară şi jazz a Academiei de Muzică, Teatru şi Arte Plastice. Discipolii Larisei Şulga-Vichilu activează cu succes atât pe scenele din Republica Moldova cât şi pe cele din alte ţări ale lumii, devenind laureaţi şi diplomaţi ai concursurilor şi festivalurilor naţionale şi internaţionale, vedete ale muzicii uşoare autohtone. Unii dintre ei se manifestă şi în calitate de cadre didactice, continuând tradiţiile pedagogice ale profesoarei lor. |
||||||
Cuvinte-cheie canto de estradă şi jazz, impostarea vocii, Larisa Şulga-Vichilu, metodica predării, mezzo-soprano, pop and jazz singing, voice setting, Larisa Şulga-Vichilu, vocal teaching method, mezzo-soprano |
||||||
|