Protecția și implementarea dreptului la educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
433 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-29 11:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
341.231.14+342.72/.73 (11)
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (972)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (909)
SM ISO690:2012
CORGOJA, Victor, CEBAN, Cristina. Protecția și implementarea dreptului la educație. In: Asigurarea independenţei justiţiei: realizări, probleme, perspective: conferinţă ştiinţifico-practică interuniversitară a tinerilor cercetători (2020 ; Chişinău), 10 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău: Tipografia "ADRILANG" SRL, 2020, pp. 67-71. ISBN 978-9975-3423-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asigurarea independenţei justiţiei: realizări, probleme, perspective 2020
Conferința "Asigurarea independenţei justiţiei: realizări, probleme, perspective"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2019

Protecția și implementarea dreptului la educație

Protection and implementation of the right to education

CZU: 341.231.14+342.72/.73

Pag. 67-71

Corgoja Victor, Ceban Cristina
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
Disponibil în IBN: 12 august 2020


Rezumat

Studiul prezentat este consacrat unui subiect deosebit de important pentru societatea noastră, fiind analizat în profunzime de multitudinea factori ai sistemului de colaborare pe plan internațional a Republicii Moldova în domeniul dreptului la educație. O necesitate a cooperării internaționale în domeniul dreptului la educație este motivată de situația că statele s-au pomenit în dependență educațională unul față de altul și interesele naționale ale fiecăruia coincid în cea ce privește găsirea cadrului instituțional internațional adecvat pentru problema educațională. În vederea dezvoltării acestor momente, se propune o abordare multiaspectuală a unui șir de aspecte legate de problematica acțiunilor ce atentează asupra sectorului educațional: analiza rolului acestui sector, asigurarea securității ca valoare supremă. Baza metodologică a cercetării este constituită dintr-un șir de metode de cercetare științifică, cum ar fi cele istorice, juridice, contravenționale.  Scopul studiului constă în studierea și determinarea gradului de cercetare a problemelor puse în discuție.

The study presented is devoted to a subject very important for our society, being analyzed in depth by the many  factors of the system of international cooperation of the Republic of Moldova in the field of the right to education. A need for international cooperation in the field of the right to education is motivated by the fact that the states have found themselves in educational dependence on each other, and their national interests coincide in finding the appropriate international institutional framework for the educational problem. In order to develop these moments, a multispectral approach is proposed for a series of issues related to the issues of actions that focus on the education sector: role analysis, ensuring security as the highest value. The methodological basis of the research consists of a series of scientific research methods, such as the historical, legal. offenses. The purpose of the study is to study and determine the degree of research of the issues discussed in the future field.

Cuvinte-cheie
drept la educație, Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, Convenția privind Drepturile Copilului, dezvoltare personală, instituţii de învăţământ,

the right to education, Universal Convention on Human Rights, Convention on the Rights of the Child, personal development, educational Iistitutions