Articolul precedent |
Articolul urmator |
409 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-08 18:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.111’42(072.8) (1) |
Limba engleză (670) |
SM ISO690:2012 LASCU, Tatiana. Didactical Aspects of the Development of the Students' Discourse Competence. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 9, 11 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 9, pp. 118-121. ISBN 978-9975-50-243-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 9, 2019 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" 9, Bălți, Moldova, 11 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.111’42(072.8) | ||||||
Pag. 118-121 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article defines communicative competence and the four competence areas that construct the model: linguistic, sociolinguistic, discourse, and strategic. It also touches on the communicative approach often used to teach foreign languages. The dynamics of the communicative discourse is a natural process that requires an application of a wide range of skills and strategies. |
||||||
Cuvinte-cheie communication, discourse, discursive competence, cohésion, coherence, structure |
||||||
|