Efectele psihologice ale stresului asupra performanței școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1268 260
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 14:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942.22:37.025 (1)
Psihologie (3396)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Ecaterina. Efectele psihologice ale stresului asupra performanței școlare. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 150-155. ISBN 978-9975-3371-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 10, 2020
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019

Efectele psihologice ale stresului asupra performanței școlare

The psychological effects of stress on school performance

CZU: 159.942.22:37.025

Pag. 150-155

Cojocaru Ecaterina
 
Centrul de Excelență în Energetică și Electronică din Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2020


Rezumat

Currently, studies show that academic stress situations can significantly compromise the educational performance of the child or adolescent in a school program, more precisely the stress situations have a negative influence on the cognitive functioning of the child, especially reducing memory activity. A stressful environment can be caused by several factors, which place students in a difficult situation, both at school and in the family or social environment. Thus, in order to prevent a decrease in the level of educational performance, it is necessary to identify the risk factors and the level of stress of the students and to intervene in time with concrete actions, in order to reduce the stress and improve the performance.

În prezent, studiile ne arată că situațiile de stres academic pot compromite semnificativ performanțele educaționale a copilului sau a adolescentului aflat într-un program școlar, mai exact situațiile de stres au o influiență negativă asupra funcționării cognitive a copilului, reducînd în special activitatea memoriei. Un mediu stresant, poate fi cauzat de mai mulți factori, care plasează elevii într-o situație dificilă, atît la școală, cît și în mediul familial sau social. Astfel pentru a preveni scăderea nivelului de performanță educațională, este necesar de a identifica factorii de risc și nivel stării de stres a elevilor si de a interveni la timp cu acțiuni concrete, pentru diminuarea starii de stres și îmbunătățirea performanței.

Cuvinte-cheie
stress, school performance, family, environment,

climat familial, nivel de stres, performanţă şcolară, mediul educaţional, experiment psihopedagogic