Educaţia online a adulţilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
784 73
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 19:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7:004 (2)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4183)
SM ISO690:2012
SCUTARU-GUŢU, Adela. Educaţia online a adulţilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 65-68. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931144
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455

Educaţia online a adulţilor

Online Adult Education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931144
CZU: 374.7:004

Pag. 65-68

Scutaru-Guţu Adela
 
Asociația Germană pentru Educația Adulților (DVV International Moldova)
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2020


Rezumat

Actualmente, educaţia adulţilor în contextul învăţării pe tot parcursul vieţii a devenit oarecum o prezenţă în discursul public; deşi în Republica Moldova sensul acestei noţiuni este adesea redus la formarea profesională continuă. Articolul pledează pentru o înţelegere mai profundă şi mai amplă a fenomenului şi recunoaşterea faptului că educaţia nonformală a adulţilor este un cadru prietenos pentru dezvoltare personală şi comunitară. Nevoia de trecere bruscă de la învăţarea pe viu la interacţiunea online a generat o serie de provocări, dar şi posibilităţi pentru regândirea modurilor în care acţionăm. O idee cardinală din articol ar fi că, întrucât online-ul impune ecrane de distanţare între oameni, este momentul potrivit pentru a revedea predarea şi învăţarea spre mai multă facilitare şi moderare a proceselor, spre mai multă îndrumare şi motivare, spre recunoaşterea şi abordarea aspectelor esenţiale şi crearea sentimentului de bunăstare şi încredere.

Adult education in the context of lifelong learning is currently being mentioned quite a lot in the public discourse, although in the Republic of Moldova, its meaning is often narrowed to continuing professional training. The article argues for a deeper and wider understanding of the phenomenon and for acknowledging that non-formal adult education is a friendly framework for personal and community development. The sudden need to switch from face-to-face teaching and learning to online interaction generated a number of challenges, but also an opportunity for an unconventional rethinking the ways we act. One idea is red-lined in the article: as online imposes screens and distances between and among people, it is the right moment to revise teaching and learning towards more facilitation and moderation; more guidance and motivation; towards squeezing meaningfulness and creating the feeling of well-being and confidence.

Cuvinte-cheie
educaţie nonformală a adulţilor, învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe de relaționare, învăţare mixtă,

non-formal adult education, lifelong learning, soft skills, blended learning