Perspectives of attitude development through constructivist paradigm
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
771 24
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-29 16:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (948)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Perspectives of attitude development through constructivist paradigm. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 2(20), pp. 58-67. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v20i2.58-67
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(20) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Perspectives of attitude development through constructivist paradigm

Perspectivele dezvoltării atitudinii prin paradigma constructivistă

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v20i2.58-67
CZU: 37.015

Pag. 58-67

Antoci Diana
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 21 iulie 2020


Rezumat

The present article includes scientific positions concerning research of the concept of ‘attitude’ and theoretical study highlighting its definition, structural contents, and proprieties in context of constructivist approach. Any attempt in studying, researching, developing attitudes needs systematic fundamental and holistic approach and interpretation. Scientific positions are analyzed in terms of attitudes in relation to different elements of personality, the structural components of value orientation, the process of their formation and functioning. Constructivist paradigm examination concerning attitude development can give us different benefits useful for initiating new researches and elaborating alternative ways with the purpose to improve the process of attitude formation.

Prezentul articol include poziții științifice privind cercetarea conceptului de „atitudine” și studiu teoretic care evidențiază definiția, conținutul structural și proprietățile acestuia în contextul abordării constructiviste. Orice încercare de a studia, de a cerceta, de a dezvolta atitudini are nevoie de o abordare și interpretare fundamentală și holistică sistematică. Sunt analizate pozițiile științifice în ceea ce privește atitudinile în relația cu diferite elemente ale personalității, componentele structurale ale orientării de valoare, procesul formării și funcționării lor. Examinarea paradigmei constructiviste cu privire la dezvoltarea atitudinii ne poate oferi diferite beneficii utile pentru inițierea de noi cercetări și elaborarea unor moduri alternative cu scopul de a îmbunătăți procesul de formare a atitudinii.

Cuvinte-cheie
attitude, constructivism, value orientation, education,

atitudine, constructivism, orientare de valoare, educaţie