Locul securității psihologice în ierarhia valorică al tinerilor.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
515 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-12 23:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922:316.752 (1)
Psihologie (3362)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789)
SM ISO690:2012
POPESCU, Cristina. Locul securității psihologice în ierarhia valorică al tinerilor.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2020, nr. 1-2(36), pp. 14-22. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3941577
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1-2(36) / 2020 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Locul securității psihologice în ierarhia valorică al tinerilor.

The place of the psychological security in value herarchy for of young people.

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3941577
CZU: 159.922:316.752

Pag. 14-22

Popescu Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2020


Rezumat

În studiu am relevat importanța securității psihologice la tineri, în ce mod este înțeles și conștientizat acest termen. Securitatea ca tip de valoare combină în sine un set de valori reprezentative ca sănătatea, siguranța familiei, siguranța națională, întoarcerea favorurilor, ordinea socială și sentimentul de apartenență. Studiul este realizat pe un lot de 50 de tineri: 25 de genul feminin și 25 – de genul masculin. Experimentul s-a realizat cu ajutorul exercițiului de determinare a valorilor după Schwartz. Tinerii au ales din cele 57 de valori representative, cele pe care urmează și care le aplică în practică în viața de zi cu zi. Din totalitatea de valori, tinerii rămâneau, prin câteva etape parcurse, cu maxim 5 valori reprezentative.

In this study I revealed the importance of security for young people, how this term is understood and aware. Security as a type of value combines in itself a set of representative values such as health, family safety, national security, return of favors, social order and a sense of belonging. The study was done on a group of 50 young people: 25 female and 25 - male. The experiment was performed using the exercise of determining values after Schwartz. The young people chose from the 57 representative values, the ones they follow and which they apply in practice in their daily life. Out of all the values, the young people remained, through several stages, with a maximum of 5 representative values.

Cuvinte-cheie
securitatea psihologică, sistem de valori, valori reprezentative, familie, cyberbullying,

psychological security, value system, representative values, family, cyberbullying