Accesul la educație al deținuților conform standardelor CEDO
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
825 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 19:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733:343.84 (1)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (929)
Pedeapsă. Executarea sentinţei. Prevenirea crimei. (289)
SM ISO690:2012
SÂRCU-SCOBIOALĂ, Diana, POLISCA, Cezara-Elena. Accesul la educație al deținuților conform standardelor CEDO. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2020, nr. 2(53), pp. 7-12. ISSN 1857-2405. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3932151
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Institutului Naţional al Justiţiei
Numărul 2(53) / 2020 / ISSN 1857-2405

Accesul la educație al deținuților conform standardelor CEDO

Prisoners’ access to education pursuant to ECHR standards

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3932151
CZU: 342.733:343.84

Pag. 7-12

Sârcu-Scobioală Diana1, Polisca Cezara-Elena2
 
1 Institutul Naţional al Justiţiei,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2020


Rezumat

Dreptul la instruire este unul din drepturile fundamentale ale omului, a cărui importanţă a fost conturată întro lume aflată în permanentă schimbare. Acesta constituie posibilitatea de dobândire a altor drepturi, de vreme ce doar persoanele care au fost supuse educaţiei pot beneficia de instrumentele juridice și economice necesare pentru a lupta cu sărăcia, cu discriminarea socială și economică, cu alte încălcări ale drepturilor omului. Importanţa dreptului la instruire se conturează perfect și în domeniul sistemului penitenciar, care trebuie să evite transformarea condamnatului într-un potenţial recidivist și să contribuie la resocializarea acestuia. Cu toate acestea, în realitate accesul la educaţie al persoaCZU: 342.733:343.84 DOI: 10.5281/zenodo.3932151 nelor private de libertate nu este garantat în plenitudinea sa. Acest studiu abordează anumite standarde privind accesul la educaţie al persoanelor condamnate la pedepse privative de libertate, stabilite în sistemul Convenţiei Europene a Drepturilor Omului din optica naturii fundamentale a dreptului garantat de art. 2 din Protocolul nr. 1.

The right to education is one of the fundamental human rights, whose importance has been outlined in a constantly changing world. It represents an opportunity to acquire other rights, since only persons who have been educated are entitled to benefit from the legal and economic instruments necessary to fight poverty, social and economic discrimination and other human rights violations. The importance of the right to education also fits perfectly in the area of prison system, which shall avoid the convicted person in becoming a recidivist and contribute to his resocialization. However, in reality access to education of persons deprived of liberty is not fully guaranteed. This study focuses on certain standards regarding the access to education of persons serving custodial sentences as established in the system of the European Convention on Human Rights in light of the fundamental nature of the right guaranteed by article 2 of Protocol no. 1.

Cuvinte-cheie
accesul la educaţie, dreptul la instruire, persoane condamnate, pedeapsa cu închisoare, sistem penitenciar, resocializarea infractorului, Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, Curtea Europeană a Drepturilor Omului, jurisprudenţă,

access to education, right to education, convicted persons, prison sentence, prison system, resocialization of the offender, European Convention on Human Rights, European Court of Human Rights, case-law