Cauze și forme ale mobbingului la adolescenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
638 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 10:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624-053.6 (32)
Psihologie socială (944)
SM ISO690:2012
BICAN, Ovidiu-Laurențiu. Cauze și forme ale mobbingului la adolescenți. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 103-111. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3873065
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470

Cauze și forme ale mobbingului la adolescenți

Causes and forms of mobbing among adolescents

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3873065
CZU: 316.624-053.6

Pag. 103-111

Bican Ovidiu-Laurențiu
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 3 iulie 2020


Rezumat

The article reflects the investigation of the social causes of mobbing in the group of adolescents aged between 15 and 16, with the objective of finding out the frequency with which conflicts and violent situations occur in the respondents’ schools; researching fluences student’s development; finding out the opinion of the students on who can solve the conflicts appeared in school environment; investigating the confidence that respondent students give parents when it comes to violent conflicts in the school environment or mobbing. The applicative value of the ones presented in this article was the creation of a multidimensional questionnaire in order to identify the causes of the mobbing phenomenon in school environment.

Articolul reflectă investigarea cauzelor sociale ale mobbingului în grupul de adolescenți cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani, având ca obiective aflarea frecvenței conflictelor și situațiilor de violență în școlile respondefluențează dezvoltarea elevilor. Aducem în atenție publică și opiniile adolescenților în ceea ce privește înlăturarea confruntărilor. Demersul științific reprezintă studierea încrederii pe care elevii respondenți o acordă părinților în cazuri de violență sau mobbing, apărute în mediul educațional. Valoarea aplicativă a informațiilor prezentate în articol s-a materializat prin crearea unui chestionar multidimensional, pentru identificarea cauzelor apariției fenomenului de mobbing în mediul școlar.

Cuvinte-cheie
conflict, school environment, student, school mediator, family, teacher, violence, psychological violence, exclusion, humiliation, school mobbing,

conflict, mediul școlar, elev, mediator școlar, familie, cadru didactic, violență, violenţa psihologică, excludere, umilire, mobbing școlar