Inovația didactică în studiul istoriei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
677 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 20:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016:94 (4)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
Istoria generală (525)
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Inovația didactică în studiul istoriei. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 45-51. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090514
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470

Inovația didactică în studiul istoriei

Didactic innovation in the study of history

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4090514
CZU: 373.016:94

Pag. 45-51

Petrovschi Nina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 3 iulie 2020


Rezumat

The new challenges facing history in the third millennium determine the orientation of historical education in the Republic of Moldova towards promotion of fundamental principles, such as: multiperspectivity, acceptance of diversity, promotion of interdisciplinarity, emphasis on active learning by students, capacity building and critical thinking of historical events etc.

Noile provocări cu care se confruntă istoria în mileniul trei determină orientarea educației istorice din Republica Moldova spre promovarea principiilor fundamentale, precum multiperspectivitatea, acceptarea diversității, promovarea interdisciplinarității, accentuarea învățării active de către elevi, formarea capacității de interpretare și adoptarea atitudinii critice față de evenimentele istorice etc.

Cuvinte-cheie
hermeneutics, multiperspectivity, critical attitude, historical empathy, authentic historical education,

hermeneutică, multiperspectivitate, atitudine critică, empatie istorică, educație istorică autentică