Direcțiile de leadership în educație – modelul finlandez
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
677 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 06:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0(480) (1)
Educație (14208)
SM ISO690:2012
SIMION, Crenguţa. Direcțiile de leadership în educație – modelul finlandez. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 32-36. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090458
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470

Direcțiile de leadership în educație – modelul finlandez

Leadership directions in education the finnish model

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4090458
CZU: 37.0(480)

Pag. 32-36

Simion Crenguţa
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 3 iulie 2020


Rezumat

The following article examines maybe one the best systems of education - the Finnish one, which according to PISA tests, is one of the most successful systems of education. The publication highlights examples of good practice in education of Finland, considered the happiest country of the world, with solid arguments and advantages as inspiration for a reconfiguration process of learning from Moldova.

Articolul analizează unul dintre cele mai bune sisteme educaționale – cel finlandez, care potrivit testelor PISA, este unul din cele mai de succes sisteme de învățământ. Publicația evidențiază exemple de bune practici din învățământul Finlandei, cu argumente solide și avantaje, ca surse de inspirație pentru reconfigurarea procesului de învățare din Republica Moldova.

Cuvinte-cheie
education, education system, Finnish education system, educational leadership, unstructured play, small data, equity, big data, PISA,

educaţie, sistem educaţional, sistem educațional finlandez, leadership educațional, jocul nestructurat, small data, echitate, Big Data, PISA