Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
723 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-28 10:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.42 (51) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Societățile actuale și configurația învățării „provocate” social. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 3-13. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090425 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090425 | |||||
CZU: 37.013.42 | |||||
Pag. 3-13 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The notion of socially challenged learning refers to a very sensitive field and appears in the context of current educational constructions, based on a causal ethos. Socially challenged learning is a phenomenon, as an object of sensitive intuition, to which the categories of the intellect are added. And, since we already exist in an interpreted world, in which phenomena are already marked by notions, we find that there is no opposition between sensitivity and reason to perceive socially challenged learning as an existential phenomenon. The use of this notion is made, by virtue of a certain way of „offering” education, which exists on the a priori horizon of learning. Learning, as a phenomenon, does not reveal itself to the vision as such, but is subject to different perceptions, to a hidden game of derivatives. The pedagogical vision, in order to „rip off” the phenomenon of socially induced learning from its „concealment”, must „conquer” it through a sustained effort of thought, which is to be achieved in the given article. |
|||||
Cuvinte-cheie socially challenged learning, existence, globalization, meritocratic society, meritological principle, knowledge society, Information Society, learning society, învățare provocată social, existenţă, globalizare, societate meritocratică, principiul meritologic, societate a cunoașterii, societate informaţională, societate a învățării |
|||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Callo, T.M.</dc:creator> <dc:date>2020-07-02</dc:date> <dc:description xml:lang='en'><p>The notion of socially challenged learning refers to a very sensitive field and appears in the context of current educational constructions, based on a causal ethos. Socially challenged learning is a phenomenon, as an object of sensitive intuition, to which the categories of the intellect are added. And, since we already exist in an interpreted world, in which phenomena are already marked by notions, we find that there is no opposition between sensitivity and reason to perceive socially challenged learning as an existential phenomenon. The use of this notion is made, by virtue of a certain way of „offering” education, which exists on the a priori horizon of learning. Learning, as a phenomenon, does not reveal itself to the vision as such, but is subject to different perceptions, to a hidden game of derivatives. The pedagogical vision, in order to „rip off” the phenomenon of socially induced learning from its „concealment”, must „conquer” it through a sustained effort of thought, which is to be achieved in the given article.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='ro'><p>Noțiunea învățare provocată social se referă la un domeniu susceptibil și apare într-un context de construcții educaționale actuale, având la bază un etimon cauzal. Învăţarea provocată social este un fenomen, ca obiect al unei intuiţii sensibile, căruia i se adaugă categoriile intelectului. Şi, deoarece noi existăm deja într-o lume interpretată, în care fenomenele sunt deja marcate de noţiuni, constatăm lipsa unei opoziții între sensibilitatea şi raţiunea de a percepe învăţarea provocată social ca un fenomen existenţial. Folosirea acestei noțiuni se face, în virtutea unui anumit mod de a „se oferi” educației, care există în orizontul aprioric al învățării. Învățarea, ca fenomen, nu se dezvăluie vederii tel quel, ci este supusă unor perceperi diverse, unui joc ascuns de derivate. Viziunea pedagogică, pentru „a smulge” fenomenul învățării provocate social din „ascunderea” lui, trebuie să-l „cucerească” printr-un susținut efort de gândire, fapt care se vrea realizat în articolul dat.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.4090425</dc:identifier> <dc:source>Univers Pedagogic 66 (2) 3-13</dc:source> <dc:subject>socially challenged learning</dc:subject> <dc:subject>existence</dc:subject> <dc:subject>globalization</dc:subject> <dc:subject>meritocratic society</dc:subject> <dc:subject>meritological principle</dc:subject> <dc:subject>knowledge society</dc:subject> <dc:subject>Information Society</dc:subject> <dc:subject>learning society</dc:subject> <dc:subject>învățare provocată social</dc:subject> <dc:subject>existenţă</dc:subject> <dc:subject>globalizare</dc:subject> <dc:subject>societate meritocratică</dc:subject> <dc:subject>principiul meritologic</dc:subject> <dc:subject>societate a cunoașterii</dc:subject> <dc:subject>societate informaţională</dc:subject> <dc:subject>societate a învățării</dc:subject> <dc:title>Societățile actuale și configurația învățării „provocate” social</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>