Ghid practic al autorului de teste în moodle
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
832 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 22:32
SM ISO690:2012
BRAGARU, Tudor, LUNGU, Alexandru. Ghid practic al autorului de teste în moodle. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2009, nr. 7(27), pp. 71-75. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(27) / 2009 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Ghid practic al autorului de teste în moodle

Pag. 71-75

Bragaru Tudor, Lungu Alexandru
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

The given work presents a clear description of possibilities of the Moodle platform for the most important parts of the didactic process: evaluation, self-evaluation and testing practiced both well for the traditional university studies and distance-learning. Applying of the suchlike system in university studies allows not only systematic, operative and objective evaluation of the students’ knowledge but also informing about the quality of their works in the operative way and monitoring them for the most efficient assimilation of the studied mastery.