Strategii şi forme de promovare a patrimoniului cultural în şcoală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
625 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 12:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5:008 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
SM ISO690:2012
ONICA, Dorina. Strategii şi forme de promovare a patrimoniului cultural în şcoală. In: Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar : Patrimoniul cultural naţional şi universal în sistemul educaţional, 22-23 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: SRL „Garomont Studio”, 2016, pp. 56-61. ISBN 978-9975-46-291-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar 2016
Conferința "Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar"
Chişinău, Moldova, 22-23 aprilie 2016

Strategii şi forme de promovare a patrimoniului cultural în şcoală

CZU: 37.014.5:008

Pag. 56-61

Onica Dorina
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 25 iunie 2020


Rezumat

The cultural and educational dimension of European integration of Moldova determined actions to promote of the cultural heritage in school. Because the school has an important role in educating of the young generation, which is highly influenced by foreign cultural preferences. As a result the school assumes the obligation to promote local culture, national identity, customs and traditions - all components of cultural heritage. Thus the school subjects such as the geography, the history, civic education through the school curriculum, different shapes and learning strategies, curricular and extracurricular activities, contribute to the country's heritage knowledge by students. Also the school should be a viable platform for educating of good citizens, which will respect their country and values. The school should provide opportunities to engage students in different activities for promoting and knowledge of cultural heritage.

Cuvinte-cheie
school, educational policy, cultural policy, cultural heritage, school disciplines, educational strategy, patriotic education