Articolul precedent |
Articolul urmator |
625 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 12:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5:008 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901) |
Civilizație. Cultură. Progres (818) |
SM ISO690:2012 ONICA, Dorina. Strategii şi forme de promovare a patrimoniului cultural în şcoală. In: Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar : Patrimoniul cultural naţional şi universal în sistemul educaţional, 22-23 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: SRL „Garomont Studio”, 2016, pp. 56-61. ISBN 978-9975-46-291-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar 2016 | ||||||
Conferința "Cercetarea şi valorificare patrimoniului naţional şi universal în învăţământul preuniversitar" Chişinău, Moldova, 22-23 aprilie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5:008 | ||||||
Pag. 56-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The cultural and educational dimension of European integration of Moldova determined actions to promote of the cultural heritage in school. Because the school has an important role in educating of the young generation, which is highly influenced by foreign cultural preferences. As a result the school assumes the obligation to promote local culture, national identity, customs and traditions - all components of cultural heritage. Thus the school subjects such as the geography, the history, civic education through the school curriculum, different shapes and learning strategies, curricular and extracurricular activities, contribute to the country's heritage knowledge by students. Also the school should be a viable platform for educating of good citizens, which will respect their country and values. The school should provide opportunities to engage students in different activities for promoting and knowledge of cultural heritage. |
||||||
Cuvinte-cheie school, educational policy, cultural policy, cultural heritage, school disciplines, educational strategy, patriotic education |
||||||
|