From supplier to external provider - a new approach of quality management
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1262 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 20:59
SM ISO690:2012
ZEININGER, Luise, VERBONCU, Ion. From supplier to external provider - a new approach of quality management. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional, 21-22 septembrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Vol.2, pp. 32-38. ISBN 978-9975-3171-6-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional
Vol.2, 2017
Conferința "Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional"
Chişinău, Moldova, 21-22 septembrie 2017

From supplier to external provider - a new approach of quality management

JEL: L20, L24, M10

Pag. 32-38

Zeininger Luise, Verboncu Ion
 
Bucharest University of Economic Studies
 
 
Disponibil în IBN: 23 iunie 2020


Rezumat

Suppliers, vendors, partners, contractors, sub-contractors, providers – are all these words defining, in the end, the same thing i.e. an entity providing goods or services? Or there are amongst them mild but still powerful various meanings shifting the weight of their relationship with the beneficiary organisation in such subtle yet relevant ways that makes analysing them worthwhile? Our paper presents the results of a research, part of a larger study, which aims to identify the difference between the concept of supplier used as such by the previous revision of ISO 9001 and the term newly introduced, by ISO 9001:2015, of provider, and the impact on organisations having a quality management system implemented. Managing their external providers is fundamental for organisations aiming to provide nothing but the best products or services to their customers or clients. Deciding who is who will prove of the utmost importance for their success and for their survival in the era of customer satisfaction.

Furnizori, re-vânzători, parteneri de afaceri, contractori, subcontractori, parteneri- oare toate aceste cuvinte definesc, în cele din urmă, aceeași entitate care furnizează unei organizații bunuri sau servicii? Sau se pot regăsi printre ele înțelesuri subtile și totuși importante care pot schimba greutatea relației cu organizația beneficiară în diverse modalități suficient de relevante care să facă să merite o analiză atentă? Lucrarea de față prezintă rezultatele unei cercetări, ca parte a unui studiu mai amplu care are ca obiectiv identificarea diferențelor percepute de organizațiile care au un sistem de management al calității implementat în ceea ce privește utilizarea termenului de furnizor de către ediția din 2008 a standardului ISO 9001 comparativ cu introducerea noțiunii de partener de către noua revizie, cea din 2015. Managementul furnizorilor externi identificați ca parteneri este de o importanță critică pentru organizațiile care au ca obiectiv să livreze numai cele mai bune produse sau servicii clienților lor. Să decidă cine este ce, poate fi de o importanță deosebită pentru succesul și chiar pentru supraviețuirea lor pe piață, într-o epocă în care clientul este stăpân absolut. 

Cuvinte-cheie
supplier, provider, quality management, management,

furnizor, partener, Managementul calităţii, management