Importanța prevenirii Mobbing-ului în procesul de integrare socioprofesională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
734 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 19:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.7:316.254:316.285 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789)
Puncte de vedere și curente în sociologie (18)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Importanța prevenirii Mobbing-ului în procesul de integrare socioprofesională. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2019, nr. 2(10), pp. 83-92. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(10) / 2019 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Importanța prevenirii Mobbing-ului în procesul de integrare socioprofesională

The importance of preventing the Mobbing in the process of socioprofessionnel integration

CZU: 316.7:316.254:316.285

Pag. 83-92

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 iunie 2020


Rezumat

Prezența conflictului în mediul profesional nu este ceva nou, iar indiferent de abordare se optează pentru conflictul constructiv. De altfel, ceea ce a stârnit interesul tuturor specialiștilor în domeniu este apariția fenomenului de mobbing, aspecte vizând cauzele și motivele de transformare a conflictului în mobbing, abordări pe care le vom analiza în acest articol. Mobbing-ul este un fenomen care descrie o varietate de comportamente ostile la locul de muncă, având un impact emoțional negativ asupra personalității și făcând existența insuportabilă pentru persoana respectivă la locul de muncă. Cei care exercită acțiuni de mobbing sunt, de obicei, managerii ineficienți, dar pot fi și colegii care manifestă un comportament găsit neplăcut față de un alt coleg sau colegi: de exemplu, umilire, discreditare, intimidare, comentarii sexuale, rasiale, jigniri profesionale etc. Analiza literaturii de specialitate ne-a permis să deducem că majoritatea situațiilor conflictuale incumbă anumite aspecte stresante, care generează implicit trăiri emoționale negative conducând la riscuri crescute de mobbing. Victima mobbing-ului este stigmatizată, se simte neajutorată, nu se integrează socioprofesional și părăsește locul de muncă. Din analiza abordărilor enunțate în acest articol, trebuie să remarcăm importanța deosebită a rezolvării situațiilor conflictuale până ca acestea să ajungă să se transforme în mobbing.

The presence of conflict in the professional environment is not new, and regardless of the approach, we opt for constructive conflict. Besides, what has raised the interest of all the specialists in the field is the phenomenon of mobbing, aspects regarding the causes and motives of transformation of the conflict in mobbing, approaches that we will analyze in this article. Mobbing is a phenomenon that describes a variety of hostile behaviors at work, having a negative emotional impact on personality and making the environment unbearable in the workplace. Those who engage in mobbing are usually inefficient managers, but colleagues may also find behavior that is unpleasant to a colleague or colleague: for example, humiliation, discrediting, intimidation, sexual, racial, professional offenses, etc. The analysis of specialized literature allowed us to infer that most of the conflict situations involve certain stressful aspects, which implicitly generate negative emotional experiences leading to increased risks of mobbing. A victim of mobbing is stigmatized, feels helpless, does not integrate socio-professionally and quits the job. From the analysis of the approaches outlined in this article, we have to note the particular importance of solving conflicting situations before they become mobbing.

Cuvinte-cheie
mobbing, integrare, integrare socioprofesională, proces de adaptare, conflictual / nonconflictual,

mobbing, integration, socio-professional integration, adaptation process, conflictual /non-conflictual