Dezvoltarea limbajului la preșcolari prin joc
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1760 266
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 21:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.091:37.02 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2000)
Probleme generale de didactică și metodică (1200)
SM ISO690:2012
COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Dezvoltarea limbajului la preșcolari prin joc. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2019, nr. 2(10), pp. 45-64. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(10) / 2019 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Dezvoltarea limbajului la preșcolari prin joc

Language development at preschool by game

CZU: 373.2.091:37.02

Pag. 45-64

Cojocari-Luchian Snejana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 22 iunie 2020


Rezumat

Jocul reprezintă principalul instrument de dezvoltare a limbajului la preșcolari în aspect fonetic, lexical, gramatical, semantic, de îmbogățire a vocabularului (cantitativ, calitativ) și de formare a pre-achizițiilor citit-scrisului. Limbajul, comunicarea și alfabetizarea reprezintă condiții primordiale pentru dezvoltarea holistică a preșcolarului și integrarea acestuia în societate, antrenând intens copilul în stimularea și exercitarea vorbirii în direcția propusă, fără ca el să conștientizeze acest lucru. Educația prin joc formează competențe, valori și abordări comune în viața copilului preșcolar, care reflectă așteptările societății cu privire la rolul și responsabilitățile unei personalități în dezvoltare. Jocurile didactice propuse oferă copiilor posibilitatea de a investiga, de a-și satisface curiozitatea, de a exploara mediul în interiorul și în afara sălii de joacă, de a-și extinde, de a-și satisface sentimentul de mirare, de a acumula experiență de succes și de a dezvolta o atitudine pozitivă pentru învățare, ajutându-l astfel, să învețe și să-și controleze propriile comportamente.

The game is the main tool for language development at preschool in phonetic, lexical, grammatical, semantic, vocabulary enrichment (quantitative, qualitative) and pre-read-writing preprocurement training. Language, communication and literacy are paramount conditions for the holistic development of preschool and its integration into society, intensively training the child in stimulating and exercising speech in the proposed direction, without him aware of this. Game education forms common skills, values and approaches in the life of the preschool child, reflecting the company's expectations of the role and responsibilities of a developing personality. The proposed teaching games provide children with the opportunity to investigate, to satisfy their curiosity, to explode the environment inside and outside the playroom, to expand, to satisfy their sense of wonder, to accumulate successful experience and to Develop a positive attitude for learning, helping him to learn and control his own behaviors.

Cuvinte-cheie
preşcolari, joc, limbaj, dezvoltarea limbajului,

preschool, game, language, language development