Recompensarea – factor strategic al motivării personalului în turism
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1377 102
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 21:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.101.3:338.48(498) (1)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (387)
Turism (534)
SM ISO690:2012
STAN, Alexandrina-Mirela. Recompensarea – factor strategic al motivării personalului în turism . In: Economica, 2012, nr. 1(79), pp. 67-71. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(79) / 2012 / ISSN 1810-9136

Recompensarea – factor strategic al motivării personalului în turism
CZU: 331.101.3:338.48(498)

Pag. 67-71

Stan Alexandrina-Mirela
 
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Recompensarea adecvată a personalului trebuie să determine salariaţii să se implice şi să depună toate eforturile pentru realizarea obiectivelor cuprinse în strategia întreprinderii din industria turismului. Ea devine unul dintre factorii majori care condiţionează îndeplinirea obiectivelor întreprinderii turistice. Recompensele financiare sunt instrumentul, unicul şi cel mai puternic, de care dispune conducerea pentru planul strategic. Utilizarea lui defectuoasă subliniază întregul proces de implementare. Felul cum este concepută strategia de remunerare semnalează ce tip de muncă şi ce fel de performanţe doresc managerii să se realizeze. Pentru a obţine adeziunea şi implicarea subordonaţilor, managerii trebuie să creeze un sistem de motivare bazat pe recompense atât financiare, cât şi intrinseci. Pentru ca strategia să reuşească, performanţele-ţintă atribuite salariaţilor trebuie să fie părţi integrante ale obiectivelor şi trebuie ca aceste performanţe să fie strâns corelate cu remuneraţia.

Appropriate rewarding of staff must determine the employees to get involved and make every effort to achieve the objectives contained in the company strategy in the tourism industry. It is one of the major factors which determines the achievement of the objectives of a tourist enterprise. Financial rewards are the most powerful, available instruments, for leadership for the strategic plan. The faulty use of this instrument highlights the whole implementation process. The way the remuneration strategy is designed shows what type of work and what performances managers want to achieve. In order to get the endorsement and involvement of subordinates, managers must create a system of motivation based on rewards both financial and intrinsic. For the strategy to succeed, target performance assigned to employees must be an integral part of these performance objectives and must be closely linked to remuneration.