Metodologia testărilor specifice în gimnastica artistică feminină
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
574 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 13:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
796.4.412 (7)
Divertisment. Jocuri. Sport (1699)
SM ISO690:2012
BUFTEA, Victor, NASTAS, Natalia. Metodologia testărilor specifice în gimnastica artistică feminină. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2018, nr. 32(3), pp. 28-33. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 32(3) / 2018 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Metodologia testărilor specifice în gimnastica artistică feminină

CZU: 796.4.412

Pag. 28-33

Buftea Victor, Nastas Natalia
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 iunie 2020


Rezumat

În acest articol sunt expuse unele forme de testare specifică a gimnastelor de performanță la etapa pregătirii de bază. În vederea obținerii unui nivel înalt al măiestriei sportive, în prezent sunt stabilite peste 25 de forme de pregătire a gimnastelor, fiecare dintre ele contribuind considerabil la realizarea obiectivelor procesului de antrenament. În lucrarea de față sunt expuse modulele de testare specifică a gimnastelor de performanță pe șapte forme de pregătire, care includ itemi de verificare la diverse etape de antrenare (inițială, intermediară/curentă sau periodică și sumativă). Acestea pot oferi informații exacte despre unele stări psihomotrice ale gimnastelor și despre nivelul tehnico-tactic de pregătire în scopul cunoașterii, determinării și stabilirii modalităților optime de a interveni cu modificările necesare în scenariul de acțiuni instructive ulterioare din cadrul procesului de antrenament. Alături de alte forme importante, sunt descrise și unele forme de testare prin care pot fi apreciate competențele cognitive, trăsăturile afectiv-atitudinale și aptitudinile creative, care, corelate cu alte forme de testare, oferă posibilitatea cunoașterii în profunzime a informațiilor și care pot transforma procesul de antrenament în unul mult mai academic, ceea ce poate influența dinamica rezultatelor sportive.

Cuvinte-cheie
gimnastică artistică feminină, metodologie, testări specifice, forme de pregătire, competenţe cognitive, aptitudini creative, calităţi motrice, abilități tehnice