Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
813 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-13 14:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.1(478) (44) |
Situație economică. Ciclu economic. Dezvoltarea structurii economice. Creștere (279) |
SM ISO690:2012 VRABIE, Adrian. Creşterea economică şi educaţia în Republica Moldova: între iluzie şi realitate
. In: Economica, 2012, nr. 1(79), pp. 18-28. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 1(79) / 2012 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.1(478) | ||||||
Pag. 18-28 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prima parte a acestei lucrări înaintează ideea că creşterea economică este percepută diferit de către politicieni faţă de economişti, ceea ce ar implica unele efecte indezirabile pe termen lung. Lucrarea reevaluează modelul Solow şi reinterpretează productivitatea totală a factorilor în funcţiile Cobb-Douglas. A doua parte analizează rolul educaţiei în unele modele ale creşterii economice şi încearcă să estimeze calitatea educaţiei în Republica Moldova, în comparaţie cu alte state folosind metoda celor mai mici pătrate, luând datele la nivel de ţară, disponibile din baza de date PISA, combinate cu variabilele din baza de date UNESCO. Ca variabile explicative au fost folosite frecvenţa şcolară şi nivelul de finanţare pe elev, ca procent din PIB-ul pe cap de locuitor. Lucrarea concluzionează că există un efect statistic semnificativ al cheltuielilor relative privind calitatea educaţiei, iar frecvenţa şcolară are un efect ambiguu. În sfârşit, modelul propus pentru estimarea scorurilor PISA poate explica doar o cincime din variaţiile scorurilor la nivel de ţară, şi nu poate fi credibil utilizat ca pronostic pentru Republica Moldova.
|
||||||
|