Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
818 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 15:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.14:023.5(478) (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533) |
Biblioteconomie (668) |
SM ISO690:2012 POVESTCA, Lilia. Formarea profesională a personalului de specialitate din bibliotecile Republicii Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2020, nr. 3(133), pp. 67-76. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3886734 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) | |||||
Numărul 3(133) / 2020 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3886734 | |||||
CZU: 378.14:023.5(478) | |||||
Pag. 67-76 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Educația și cunoștințele în domeniul biblioteconomiei reprezintă viitorul și performanța profesiei, iar personalul de specialitate din bibliotecă trebuie să fie în pas cu schimbările dinamice în societatea tehnologiilor informaționale. Exploatarea și punerea în valoare a bibliotecarilor se poate obține doar printr-o formare și perfecționare profesională adecvată. Articolul reflectă organizarea și dezvoltarea învățământului superior în domeniul infodocumentar: licență, masterat și doctorat. Sunt analizate modalitățile de bază ale formării profesionale continue. În lucrare este prezentat cadrul legislativ și de reglementare care stimulează personalul de specialitate din biblioteci de a participa la formarea profesională. Sunt reliefate rezultatele studiilor privind identificarea necesităților de formare profesională continuă. |
|||||
Cuvinte-cheie formare profesională, pregătirea bibliotecarilor, personal de specialitate din bibliotecă, competenţe profesionale, învățământ infodocumentar, tehnologii informaţionale, vocational training, training of librarians, specialised personnel from the library, professional competences, infodocumentary education, information technologies |
|||||
|