Formarea profesională a personalului de specialitate din bibliotecile Republicii Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
818 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 15:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:023.5(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Biblioteconomie (668)
SM ISO690:2012
POVESTCA, Lilia. Formarea profesională a personalului de specialitate din bibliotecile Republicii Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2020, nr. 3(133), pp. 67-76. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3886734
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(133) / 2020 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Formarea profesională a personalului de specialitate din bibliotecile Republicii Moldova

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3886734
CZU: 378.14:023.5(478)

Pag. 67-76

Povestca Lilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 12 iunie 2020


Rezumat

Educația și cunoștințele în domeniul biblioteconomiei reprezintă viitorul și performanța profesiei, iar personalul de specialitate din bibliotecă trebuie să fie în pas cu schimbările dinamice în societatea tehnologiilor informaționale. Exploatarea și punerea în valoare a bibliotecarilor se poate obține doar printr-o formare și perfecționare profesională adecvată. Articolul reflectă organizarea și dezvoltarea învățământului superior în domeniul infodocumentar: licență, masterat și doctorat. Sunt analizate modalitățile de bază ale formării profesionale continue. În lucrare este prezentat cadrul legislativ și de reglementare care stimulează personalul de specialitate din biblioteci de a participa la formarea profesională. Sunt reliefate rezultatele studiilor privind identificarea necesităților de formare profesională continuă.

Education and knowledge in the field of library science represents the future and performance of the profession and the specialized personnel in the library must be in step with the dynamic changes in the information technology society. The exploitation and enhancement of librarians can only be achieved through adequate professional training. The article reflects the organization and development of higher education in the field of information: bachelor, master and doctorate. The basic modalities of continuous vocational training are analyzed. The work presents the legislative and regulatory framework that stimulates the specialised personnel from libraries to participate in vocational training. The results of the studies regarding the identification of the needs for continuous vocational training are highlighted.

Cuvinte-cheie
formare profesională, pregătirea bibliotecarilor, personal de specialitate din bibliotecă, competenţe profesionale, învățământ infodocumentar, tehnologii informaţionale,

vocational training, training of librarians, specialised personnel from the library, professional competences, infodocumentary education, information technologies