Fenomenul convergenței media în Republica Moldova: condiții de afirmare și forme de manifestare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
854 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 00:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
070:004(478) (2)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4182)
SM ISO690:2012
GUGULAN, Maria. Fenomenul convergenței media în Republica Moldova: condiții de afirmare și forme de manifestare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2020, nr. 3(133), pp. 43-52. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3886710
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(133) / 2020 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Fenomenul convergenței media în Republica Moldova: condiții de afirmare și forme de manifestare

The phenomenon of media convergence in the Republic of Moldova: conditions of affirmation and forms of manifestation

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3886710
CZU: 070:004(478)

Pag. 43-52

Gugulan Maria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 iunie 2020


Rezumat

Convergența mediatică este un fenomen ce a apărut relativ recent în mass-media autohtonă. Primul pas spre convergență – dezvoltarea mediului online – a fost făcut în anii 2000, odată cu intrarea în circuit a tehnologiilor informaționale și expan-siunea Internetului pe piața mediatică, iar primele forme propriu-zise de convergență apar abia în anul 2010, odată cu lansarea holdingurilor de presă Jurnal Trust Media și General Media Group SRL. Deși putem deja vorbi despre un anumit nivel de convergență mediatică în mass-media autohtonă, totuși, diversele cooperări între instituțiile de presă vizează, în principal, interesele personale ale proprietarilor sau finanțatorilor acestora, care, de obicei, sunt din domeniul politic sau afaceri și au scopul de a manipula sau a obține anumite beneficii. Din această perspectivă, fenomenul convergenței se identifică cu un alt fenomen, cunoscut atât la nivel național, cât și global – concentrarea proprietății media, care duce la limitarea pluralismului de opinie și la slăbirea calității conținutului jurnalistic.

The media convergence is a phenomenon that recently occurred in the local media. The first step towards convergence – the development of online environment – was made in ‘2000, when the information technologies entered the circuit and the Internet extended on the media market. The first forms of convergence have occurred only in 2010, when the press holdings Jurnal Trust Media and General Media Grup SRL were launched. Although we may already speak about a certain level of media convergence in the local mass media, the various collaborations between press institutions aims mainly at the personal interests of their owners of financiers, who, usually, come from political or business field and have the purpose to manipulate or to get certain benefits. From this prospect, the phenomenon of convergence identifies with another phenomenon, known at national and world level – the concentration of media property, limiting the pluralism of opinions and weakening the quality of journalist content.

Cuvinte-cheie
mass-media, tehnologie digitală, Internet, convergența media, jurnalism convergent,

media, Digital technology, Internet, media convergence, convergent journalism