Education management - the basis of the country’s competitiveness
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1657 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 15:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07+338.24 (1)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Politică economică. Controlul economiei. Conducerea economiei. Planificare economică (432)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru, AMOUN HABASHI, Manal, COJOCARU, Virginia. Education management - the basis of the country’s competitiveness. In: EcoSoEn, 2020, nr. 1-2, pp. 7-13. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Education management - the basis of the country’s competitiveness

Management educațional - bază de competitivitate a țării

CZU: 37.07+338.24
JEL: J21, J24, J31, I26, L19, P23

Pag. 7-13

Gribincea Alexandru1, Amoun Habashi Manal2, Cojocaru Virginia1
 
1 Free International University of Moldova,
2 College for Technology and Science Mathematic and Economic
 
 
Disponibil în IBN: 10 iunie 2020


Rezumat

In the era of information technology development, we have begun to focus more on all kinds of innovations that can facilitate and simplify as well as improve our lives. Be it leisure, life and, of course, education. Now scientists and researchers are actively working to ensure that our lives become simpler and better, so they did not ignore the issues of education. For several years, innovations introduced for the development of quality training have been practiced. The main goal of such education is to prepare people for an ever-changing life in the modern world. The essence of this training is to direct the educational process towards the individual’s potential, as well as towards its implementation. The purpose and principles of open education are focused on preparing students for full and effective participation in the public and professional fields in the market economy. Currently, dozens of universities in the country are training specialists in the field of management and marketing of high-tech production, but this work is not very effective. Only a small number of graduates go to work according to their specialty; there are significant problems even with acquisition of technology transfer centers.

În era dezvoltării tehnologiilor informaționale, am început să ne concentrăm mai mult pe toate tipurile de inovații care pot facilita și simplifica, precum și îmbunătăți viața noastră, fie agrement, viață și, bineînțeles, educație. Actualmente savanții și cercetătorii lucrează activ întru asigurarea că viața oamenilor să devină mai simplă și mai bună, fără a fi ignorate problemele educației. De câțiva ani, s-au practicat inovații introduse pentru dezvoltarea unei instruiri de calitate. Scopul principal al unei astfel de educații este pregătirea persoanelor pentru o viață în continuă schimbate în lumea modernă. Esența acestei formări este de a orienta procesul educațional către potențialul individului, precum și spre implementarea acestuia. Scopul și principiile educației deschise sunt axate pe pregătirea studenților pentru o participare amplă și eficientă în domeniile publice și profesionale din economia de piață. În prezent, zeci de universități din țară instruiesc profesioniști în domeniul managementului și comercializării producției de înaltă tehnologie, dar această lucrare nu este foarte eficientă. Doar o pondere mică de absolvenți merg la muncă în funcție de specialitatea lor; există probleme semnificative chiar și cu achiziția din centre de transfer tehnologic.

Cuvinte-cheie
instruction, education, tertiary education, educational services market, labor market, human capital, Competitiveness,

instruire, educaţie, educație terțiară, piața serviciilor educaționale, piaţa muncii, capitalul uman, competitivitate