Controlul trecutului şi structura artistică a identităţii naţionale în Basarabia
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
574 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-01 11:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.09 (23)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
MITITELU, Oxana. Controlul trecutului şi structura artistică a identităţii naţionale în Basarabia. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 1, 15 februarie 2019, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2019, Vol.2, pp. 44-50. ISBN 978-9975-83-085-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2019
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
1, Comrat, Moldova, 15 februarie 2019

Controlul trecutului şi structura artistică a identităţii naţionale în Basarabia

CZU: 821.135.09

Pag. 44-50

Mititelu Oxana
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2020


Rezumat

In 1953 Romania and Romanianism became the real prey of the great East Empire, the USSR, whose beginning was Bessarabia. The imperial political tradition is based on a totalitarian political system and an ideology that guides the cult of violence as the guiding light. The first "live" manifestations of this long and dramatic process of falsification of history and denationalization of Bessarabia, Paul Goma wrote in the novel Din Calidor. Paul Goma's novel captures the beginning of this anti-human political project on the territory of Bessarabia. Aureliu Busuioc in the Hronicul Găinarilor comes with the vision of the person who faces a process of Sovietization of consciousness



Cuvinte-cheie
Communist totalitarianism, Ideological concepts, Literary transfers, phenomenon