Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
940 73 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 23:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (72) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007) |
SM ISO690:2012 HADÎRCĂ, Maria. Abordarea funcțional-pragmatică a învățării versus analfabetismul funcțional al elevilor. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 112-119. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716394 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716394 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 112-119 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article analyzes the phenomenon of functional illiteracy, brings evidence obtained from PISA testing, highlights discrepancies between the PISA assessments and the national testing in the field of readings, and suggests the need for a functional-pragmatic approach to the learning process, with a view to ensuring that schoolchildren acquire the required set of key competences. |
||||||
Cuvinte-cheie learning, a pragmatic-functional approach to learning, functional literacy, schoolchildren, functional illiteracy, key competencies, reading skills, PISA testing, învățare, abordare funcțional-pragmatică a învățării, alfabetizare funcțională, elevi, analfabetism funcțional, competențe-cheie, competență de lectură, evaluare PISA |
||||||
|