Abordarea funcțional-pragmatică a învățării versus analfabetismul funcțional al elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
940 73
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 23:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Abordarea funcțional-pragmatică a învățării versus analfabetismul funcțional al elevilor. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 112-119. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716394
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470

Abordarea funcțional-pragmatică a învățării versus analfabetismul funcțional al elevilor

A pragmatic-functional approach to learning versus the functional illiteracy of schoolchildren

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716394
CZU: 373.091

Pag. 112-119

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

The article analyzes the phenomenon of functional illiteracy, brings evidence obtained from PISA testing, highlights discrepancies between the PISA assessments and the national testing in the field of readings, and suggests the need for a functional-pragmatic approach to the learning process, with a view to ensuring that schoolchildren acquire the required set of key competences.

Articolul analizează fenomenul de analfabetism funcțional, prezentând o serie de dovezi în acest sens, rezultate din testările realizate prin intermediul Programului pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (PISA). Totodată, constată discrepanțe între estimările PISA și testările naționale pe domeniul lectură și sugerează necesitatea unei abordări funcțional-pragmatice a procesului de învățare, în vederea asigurării formării la elevi a nivelului necesar de competențe-cheie. Societatea postmodernă, definită ca o societate informațională, bazată pe cunoaștere, produce efectele sale asupra modului tradițional de proiectare și realizare a educației, în general, și a activității didactice de predare– învățare–evaluare, în particular. Provocările și problemele cu care se confruntă astăzi omenirea converg spre o nouă semnificație a conceptului de învățare, iar din analizele retrospective și prospective asupra fenomenului educațional actual poate fi dedusă concluzia logică: necesitatea unei noi viziuni asupra învățământului.

Cuvinte-cheie
learning, a pragmatic-functional approach to learning, functional literacy, schoolchildren, functional illiteracy, key competencies, reading skills, PISA testing,

învățare, abordare funcțional-pragmatică a învățării, alfabetizare funcțională, elevi, analfabetism funcțional, competențe-cheie, competență de lectură, evaluare PISA