Unele aspecte ale toleranței umane
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
724 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 10:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4187)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
CUCER, Angela, GEORGESCU, Maria. Unele aspecte ale toleranței umane. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 101-111. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716392
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470

Unele aspecte ale toleranței umane

Aspects of human tolerancefor

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716392
CZU: 37.01

Pag. 101-111

Cucer Angela1, Georgescu Maria23
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
3 Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vâlcea
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

Tolerance as attitude and behavior is learned, based on models from the earliest age, the school/ university becoming the main laboratory for the practice of tolerance, but also an agent of social integration and a cultural center of the community. Creating a truly tolerant world society is an international educational ideal. The school is a small society where it would be good to become aware of the phenomenon and to learn how to practice it in multiple circumstances and relationships. This quality is not inherited through birth, but is acquired through education, but for this we need an arsenal of knowledge, but also the formation of a new mentality [17].

Toleranța ca atitudine și comportament se învață, se însușește pe bază de modele, de la cea mai fragedă vârstă, școala/universitatea devenind laboratorul principal pentru practicarea acesteia, dar și un agent de integrare socială și un centru cultural al comunității. Crearea unei societăți mondiale cu adevărat tolerante reprezintă un ideal educațional internațional. Școala este mica societate, unde ar fi bine să se conștientizeze fenomenul și să se învețe a se practica în multiple împrejurări și relații. Respectiva calitate nu se moștenește prin naștere, ci se dobândește prin educație, pentru aceasta însă avem nevoie de un arsenal impunător de cunoștințe, dar și de formarea unei noi mentalități [17].

Cuvinte-cheie
tolerance, education, democracy, acceptance, multiculturalism,

toleranţa, educaţie, democraţie, acceptare, multiculturalitate