Retrospectiva învățământului teologic din Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
655 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-08 13:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0:2(478)(091) (1)
Educație (14324)
RELIGIE. TEOLOGIE (786)
SM ISO690:2012
OISTRIC, Andrei. Retrospectiva învățământului teologic din Moldova. In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2020, nr. 1, pp. 76-87. ISSN 2587-3695. DOI: https://doi.org/ 10.5281/zenodo.4247625
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialogica, revista de studii culturale si literatura
Numărul 1 / 2020 / ISSN 2587-3695 /ISSNe 1857-2537

Retrospectiva învățământului teologic din Moldova

The retrospective review theological education of Moldova

DOI:https://doi.org/ 10.5281/zenodo.4247625
CZU: 37.0:2(478)(091)

Pag. 76-87

Oistric Andrei
 
Academia de Teologie Ortodoxă din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 aprilie 2020


Rezumat

Educaţia religioasă ocupă un loc bine definit în procesul complex al formării caracterului uman prin intermediul şcolii, corespunzând unei laturi evidente a fiinţei umane. Cum şcoala pregăteşte sistematic persoana în perspective intelectuală, morală, civică, estetică şi igienică, componenta religioasă se adaugă acestora în mod firesc şi organic, urmărindu-se complementaritatea şi continuitatea de ordin instructiv şi formativ. Școala teologică are misiunea de a sădi și cultiva ideea unei viziuni liturgice despre istorie și despre natura înconjurătoare. Prin învățământul teologic, tinerii au învățat să devină oameni ai rugăciunii, adâncind relația spirit uman – spirit divin. În articolul de față voi prezenta succint istoria învățământului teologic din Moldova, atât de la întemeierea Eparhiei de Chișinău, cât și după anul 1989. Un domeniu aproape necercetat.

Religious education occupies a well-defined place in the complex process of human character formation through the school, corresponding to an obvious side of the human being. As the school systematically prepares the person from an intellectual, moral, civic, aesthetic and hygienic perspective, the religious component is added to them naturally and organically, following the complementarity and continuity of instructive and formative order. The theological school has the mission to plant and cultivate the idea of a liturgical vision about history and a liturgical vision of the surrounding nature. Through theological education, young people have learned to become people of prayer, deepening the relationship between human spirit and divine spirit. In this article I will briefly present the history of theological education in Moldova, both since the founding of the Diocese of Chisinau and after 1989. An almost unexplored domain.

Cuvinte-cheie
ortodox, biserică, stat, seminar, şcoală, mitropolit, religie,

orthodox, church, state, seminary, school, Metropolitan, religion