Starea actuala a sistemului de servicii educationale în Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
675 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 18:39
SM ISO690:2012
RACU, Aurelia, CIUBOTARU, Natalia. Starea actuala a sistemului de servicii educationale în Republica Moldova. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 133-137. ISBN 978-9975-108-27-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 7, 2016
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016

Starea actuala a sistemului de servicii educationale în Republica Moldova

The current state of educational system services in the Republic of Moldova


Pag. 133-137

Racu Aurelia, Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2020


Rezumat

Coexistența elementelor funcționale, aparent eterogene, necesită, cât mai curând posibil, ca sistemul național de învățământ special să conceptualizeze conceptele moderne ale integrării, ca structură socială, educativă, medicală, terapeutică, de reabilitare / recuperare, adaptate la particularitățile Republicii Moldova, la tradițiile, cultura, formele educaționale, spirituale, pe de o parte, și principiile internaționale actuale ale abordării handicapului, bazate pe normalizarea vieții prin integrarea / includerea persoanelor cu dizabilități, pe de altă parte.

The coexistence of these functional elements, apparently heterogeneous, necessity dictates, as soon as possible, the national system of special education and integrated modern conceptual standpoints, as social structure, educational, medical, therapeutic, rehabilitation/recovery, maximum close to particularities of Moldovan traditions, cultural, educational, spiritual, on the one hand, and of current international principles of disability approach, based on normalization of life through integration/inclusion of persons with disabilities, on the other hand.

Cuvinte-cheie
educație specială, incluziunea copiilor cu dizabilități, educaţie, echipă multidisciplinară, educație pentru toți, copii în instituții, parteneriate eficiente,

special education, inclusion of children with disabilities, education, multidisciplinary team, education for all, children in institutions, effective partnerships