Articolul precedent |
Articolul urmator |
841 56 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 22:30 |
SM ISO690:2012 TUCEACOV, Natalia, MORARU, Ina. Manifestarera agresivitatii şi stabilitatii emotionale la copii abuzati sexual. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 52-56. ISBN 978-9975-108-27-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 7, 2016 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 52-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Primele date cu referinţă la problema maltratării au fost publicate în deceniul VII al secolului trecut lăsând perplexă întreaga comunitate deoarece victimele sunt copiii de diverse vârste. Fiecare tip de civilizaţie selecţionează un anumit comportament normativ, acceptat ca tratare bună a copilului, dincolo din care ar începe comportamentul abuziv. Această formă de maltratare afectează mai întâi de toate lumea interioară, psihicul şi mai apoi mediul social în care creşte şi se dezvoltă copilul. Psihologii şi sociologii s-au preocupat profund de această problemă, afirmând că din cauza transformărilor, crizelor ce se petrec în copilărie legate de înţelegerea Eu-lui ca subiect al relaţiilor interpersonale, copilul poate deveni victimă al abuzului sexual. Poziţia interioară a copilului, starea emoţională, atitudinea faţă de sine şi de îndeplinirea sarcinilor sunt determinate de aprecierea socială. Acoperirea mediatică a acestui fenomen sensibilizează umanitatea şi atrage atenţia comunităţii în întregime. Ca rezultat au loc gestionări constructive a resurselor cum ar fi: centre de protecţie a copilului, număr de apel telefonic gratuit, programe de intervenţie, difuzarea informaţiei. Maltratarea copilului este o problemă de ordin social extrem de importantă, care determină ce fel de familie, societate vom construi. Nucleul societăţii, adică familia, este veriga principală unde au loc frecvent modele comportamentale pe care copilul le învaţă. Potrivit teoriei agresivităţii şi din perspectiva teoriei sociale formulată de Albert Bandura, învăţarea socială îşi are continuitatea în învăţarea social-cognitivă ceea ce presupune că personalitatea este un produs al interacţiunii dintre subiect şi mediu, iar comportamentul este, în mare măsură, discriminativ şi dependent de context. Albert Bandura afirmă că stabilitatea persoanei trebuie căutată la nivelul mecanismelor psihologice şi evenimentelor care le activează. |
||||||
Cuvinte-cheie maltratare, abuz, forme de abuz, violență, neglijare, maltreatment, abuse, forms of abuse, violence, neglect |
||||||
|