Învăţătorul: autoritate, lider sau model de formare al personalității elevilor din clasele primare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1022 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 13:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.211.24 (43)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
SM ISO690:2012
SILISTRARU, Nicolae, BUNDĂ, Carmen. Învăţătorul: autoritate, lider sau model de formare al personalității elevilor din clasele primare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 62-71. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.62-71
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Învăţătorul: autoritate, lider sau model de formare al personalității elevilor din clasele primare

The teacher: authority, leader or training model for the personality of the students in the primary classes

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.62-71
CZU: 373.211.24

Pag. 62-71

Silistraru Nicolae1, Bundă Carmen2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2020


Rezumat

Rolurile de bază ale învăţătorului sunt: planificarea, organizarea, controlul, îndrumarea, evaluarea, consilierea și decizia educaţională. Învăţătorul cu autoritate, ca tip de personalitate, trebuie sa se îmbine armonios cu liderul si cu modelul. Cadrul didactic acţionează ca model în toate situaţiile, independent de voinţa lui şi de faptul că elevul preia elemente pozitive sau negative din comportamentul învăţătorului sau. Acesta este considerentul pentru care învăţătorul trebuie să gestioneze atât elementele directe ale comportamentului său, cât şi pe cele indirecte.

Teachers have more basic roles in their activity so as: planning, organizing, controlling and guiding the assessment, counseling, educational decision. The teacher`s personality must involve the quality of being authoritative, good leader and a model; all these qualities should be harmonious. The teacher acts as a model in all situations, regardless of his will, and regardless of the fact that the student takes positive or negative elements from his teacher's behavior. In this context, the teacher has to manage both the direct elements of his behavior as well as the indirect ones.

Cuvinte-cheie
învăţător, autoritate, model, elev, personalitate, manager, leadership, stiluri de comunicare, competențe,

teacher, authority, model, pupil, personality, manager, leadership, stiles of communication, competences