The role of informational marketing system to increase business environment competitiveness
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1042 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 16:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:338.137.2 (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
Situație economică. Ciclu economic. Dezvoltarea structurii economice. Creștere (277)
SM ISO690:2012
GRUNZU, Tatiana, CHIRIAC, Lilia, BEREGOI, Angela. The role of informational marketing system to increase business environment competitiveness. In: Journal of Social Sciences, 2020, vol. 3, nr. 1, pp. 48-55. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3724633
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 3, Numărul 1 / 2020 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

The role of informational marketing system to increase business environment competitiveness

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3724633
CZU: 339.138:338.137.2

Pag. 48-55

Grunzu Tatiana, Chiriac Lilia, Beregoi Angela
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2020


Rezumat

Big data refers to the vast quantity of data that is currently being generated and captured in a variety of formats and from several disparate sources. Big data is continuously changing the way organizations and people do business, discover insights and interact with one another, even increasing the competitiveness of the business environment. To obtain value from this data, companies need a cohesive set of solutions to capture, process, analyze information and discover new insights to further developing and increasing the associated Informational Marketing Systems. The increase of digital channels has created plenty of new challenges for marketers today, as consumers interact with organizations much differently than they did in previous years. This study aims to explore the role of technology and, more precisely big data as a part of the Informational Marketing System and how it contributes to customers' experience and businesses. This paper provides an indepth integrated view of big data relevant to opportunities and challenges that marketing encounters. Moreover, this research attempted to help understanding the current state of big data in terms of marketing development and its popularity in this area. Over and above, studies show that analysis is still in early stages in big data applications and practices to marketing, thus, making it necessary to promote more continuous efforts towards the business for big data to develop in the marketing domain. The results of the report showed the vast potential of big data in marketing and further study is required to fully understand and profit from this tool. We concluded that technology changes create an absolutely new type of marketing discipline. Furthermore, it opens new insights into the topic area by highlighting further future studies and research directions.

Big data se referă la cantitatea mare de date care este generată și capturată în prezent într-o varietate de formate și din mai multe surse disparate. Big data schimbă în continuu modul în care organizaţiile și oamenii își desfășoară activitatea, descoperă perspective și interacţionează între ele, chiar crescând competitivitatea mediului de afaceri. Pentru a obţine valoare din aceste date, companiile au nevoie de un set coerent de soluţii pentru captarea, procesarea, analiza informaţiilor și descoperirea unor perspective noi pentru dezvoltarea ulterioară și creșterea sistemelor informaţionale de marketing asociate. Creșterea canalelor digitale a creat o mulţime de noi pentru specialiștii de marketing in prezent, deoarece consumatorii interacţionează cu organizaţiile mult diferit decât în anii precedenţi. Acest studiu își propune să exploreze rolul tehnologiei și, mai precis big data, ca parte a sistemului informaţional de marketing și modul în care contribuie la experienţa și afacerile clienţilor. Acest referat oferă o viziune profund integrată asupra big data relevantă pentru oportunităţile și provocările pe care le întâmpină marketingul. Mai mult, această cercetare a încercat să ajute la înţelegerea stării actuale a big data în ceea ce privește dezvoltarea marketingului și popularitatea acesteia în acest domeniu. Mai mult decât atât, studiile arată că analiza aplicaţiilor și practicile big data în marketing este încă în stadii incipiente, astfel, este necesar să se promoveze eforturi continue către afaceri pentru ca big data să se dezvolte în domeniul de marketing. Rezultatele raportului au arătat marele potenţial al big data în marketing și studii suplimentare sunt necesar pentru a înţelege pe deplin acest instrument și a profita de el. Am ajuns la concluzia că schimbările tehnologice creează un mod complet nou de disciplină de marketing. Mai mult, acesta deschide noi perspective asupra domeniului tematic prin evidenţierea unor studii viitoare și direcţii de cercetare viitoare.

Cuvinte-cheie
Informational Marketing System, big data, marketing, business environment, customer, information, media, digital, Analysis, technology