Autori | Titlul articolului | Titlul sursei | Nr. revista, editia, volumul | Locul publicarii | Anul publicarii | Paginile | DOI | ISSN / ISBN |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SBÎRCIU, Călin | Abordări teoretice ale integralizării în contextul reconceptualizării procesului de învăţare | Univers Pedagogic | nr. 2(78) | 2023 | pp. 59-63 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.09 | 1811-5470 | |
NIȚA, Mariana | Approaches reducing esl students’ fear of speaking | Univers Pedagogic | nr. 2(78) | 2023 | pp. 104-110 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.16 | 1811-5470 | |
BULAT, Violeta | Benefits of logic model for program evaluation planning | The contemporary issues of the socio-humanistic sciences | Ediția 14 | Chişinău, 2023 | 2023 | p. 88 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/200203 | 978-9975-180-25-2 |
CABAC, Valeriu, CERNEI, Andriana | Digitalizarea și educația pentru democrație | Acta et commentationes. Ştiinţe ale Educaţiei | nr. 1(31) | Chişinău, 2023 | 2023 | pp. 7-15 | https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.7-15 | 1857-0623 |
ACHIRI, Ion, ANDREI, Paula-Carmen | Evaluarea rezultatelor școlarilor mici prin tehnologii digitale din perspectiva transdisciplinară. | Univers Pedagogic | nr. 2(78) | Chişinău, 2023 | 2023 | pp. 41-49 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.07 | 1811-5470 |
IRINA, Elena-Roxana | Formarea imaginii de sine a elevilor claselor primare în procesul receptării textului literar | Univers Pedagogic | nr. 1(77) | Chişinău, 2023 | 2023 | pp. 107-113 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.18 | 1811-5470 |
MARIN, Alina Marilena | Harta conceptuală – metodă interactivă de evaluare la limba și literatura română în ciclul primar | Univers Pedagogic | nr. 2(78) | Chişinău, 2023 | 2023 | pp. 64-67 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.10 | 1811-5470 |
NEDELCU (SAVA), Florica-Cristina | Importanța dezvoltării competențelor practice la elevii mici în domeniul socioumanist | Science and education: new approaches and perspectives | Seria 25, Vol.1 | Chişinău | 2023 | pp. 279-284 | https://doi.org/10.46727/c.v1.24-25-03-2023.p279-284 | 978-9975-46-773-5 |
PATRAŞCU, Dumitru, PLEŞCAN, Monica-Vasilica | Necesitatea formării liderilor și dezvoltării competenţelor de leadership în managementul motivării | Univers Pedagogic | nr. 2(78) | Chişinău | 2023 | pp. 68-72 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.11 | 1811-5470 |
ADĂSCĂLIŢEI, Cristian, ADĂSCĂLIŢEI, Andra-Mirabela | Promovarea educaţiei vocaţionale în perspectiva valorificării strategiilor de adaptare a elevilor | Univers Pedagogic | nr. 1(77) | Chişinău | 2023 | pp. 33-40 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.06 | 1811-5470 |
NEDELCU (SAVA), Florica-Cristina | Rolul dezvoltării competențelor practice în studierea disciplinelor din aria om și societate | Ştiinţă, educaţie, cultură | Vol. 2 | Comrat | 2023 | pp. 191-195 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/179749 | 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4 |
NEDELCU (SAVA), Florica-Cristina | The importance of developing practical skills in socio-humanistic domain for young students | Science and education: new approaches and perspectives. Selective collection of abstracts | Seria 25 | Chişinău | 2023 | pp. 18-18_2 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/189646 | 978-9975-46-788-9 |
ROGOJNICOVA, Olesea, BOCANCEA, Viorel | Изучение строение глаза и функций зрения при проведении элективного курса по физике | Science and education: new approaches and perspectives | Seria 25, Vol.3 | Chişinău | 2023 | pp. 371-375 | https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p371-375 | 978-9975-46-787-2 |
CODREANU, Florina | Îmbunătățirea abilității de ascultare activă – un deziderat în urma predării online | Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective | Vol. 1. | Chişinău | 2022 | pp. 153-157 | https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p153-157 | |
TABITA, Mihai | Adaptarea parteneriatelor educaționale la noile abordări și provocări societale | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 305-310 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175988 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
CIORBA-LAȘCU, Tatiana | Argumente experimentale privind necesitatea utilizării abordării discursive a textului literar în dezvoltarea competenţei de comunicare în limba engleză a studenţilor filologi | Univers Pedagogic | nr. 2(74) | Chişinău | 2022 | pp. 108-113 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.17 | 1811-5470 |
POPA, Violeta | Aspecte ale managementului calității educației la nivel local | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 228-236 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175790 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
SCÎNTEI, Liliana | Autoevaluarea și autoreglarea procesului de ascultare la școlarul mic | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 350-359 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/176001 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
CHIRIMBU, Sebastian Cristian | Cariera didactică: dezvoltare personală, performanţă şi succes | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 179-187 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175695 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
MORARI, Natalia | Competența de cercetare a elevilor din perspectiva educației integrate | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 310-315 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175992 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
IORDACHE (NEAGU), Marieta | Competența investigațională în formarea gândirii științifice la disciplina științe ale naturii | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 324-330 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175994 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
CIORBA-LAȘCU, Tatiana | Developing pragmatic language awareness through literary texts in the English classroom | Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine | Ediția 3 | Chişinău | 2022 | pp. 185-189 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/182250 | |
BĂIAȘU, Alina Gabriela | Dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la adolescenții aflați în situații de risc | Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului | Ediția 3 | Chişinău | 2022 | pp. 67-74 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175115 | 978-9975-46-681-3 |
SANDA, Olguţa | Dezvoltarea emoționlă și impactul său asupra personalității elevului de vârstă școlară mică | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 110-116 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175589 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
SABĂU, Lidia | Educația financiară prin resurse digitale în Clasa viitorului | Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului | Ediția 3 | Chişinău | 2022 | pp. 87-93 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175148 | 978-9975-46-681-3 |
POPEL, Cezara | Educația rutieră a copiilor de vârstă preșcolară: între actualitate și deziderat | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 331-336 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175998 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
CAZACIOC, Nadejda, ȘEREMET, Ileana Simona | Educația steam la hotarul interdisciplinar dintre armonie, actualitate și probleme considerate ,,Unelte decizionale” în procesul educațional | Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective | Vol. 1. | Chişinău | 2022 | pp. 55-60 | https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p55-60 | |
FIODORCIUC, Daniela | Evaluarea formativă la geografie a liceenilor prin aplicarea organizatorilor grafici | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 277-282 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175984 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
ISPAS, Claudia-Nicoleta, ACHIRI, Ion | Implementarea educației stem prin proiecte | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 288-295 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175986 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
ROTARU, Ioana-Corina | Implicaţii psihopedagogice ale formelor și modelelor educaţiei în dezvoltarea convingerilor preadolescenţilor ce vizează rolul de părinte responsabil | Univers Pedagogic | nr. 4(76) | Chişinău | 2022 | pp. 80-85 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.14 | 1811-5470 |
DUMITRAȘCU, Doina Maria | Importanța dezvoltării gândirii spațiale geografice la liceeni în cadrul competenței de investigare | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 269-276 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175983 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
PÎRĂU, Lucia | Influența culturii organizaționale asupra culturii inovaționale prin practici de succes | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 207-214 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175782 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
CERNEI, Andriana | Managementul proiectelor - obiectiv strategic important în dezvoltarea instituţiei publice de învățământ | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 167-178 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175694 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
IFRIM, Constantin-Cătălin | Metode de restricționare a site-urilor Web | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 283-287 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175985 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
BERTEA, Iulian-Ciprian | Motivaţia adulţilor pentru formarea și reconversia profesională | Univers Pedagogic | nr. 4(76) | Chişinău | 2022 | pp. 47-50 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.09 | 1811-5470 |
MOROZANU, Cristina | Numele de culori în contextul dimensiunilor cromatice | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 315-323 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175993 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
LUPAȘCU, Lidia | Nunta – fenomen valorificat în operele literare | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 296-304 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175987 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
BRĂGUŢA, Violeta | Pentru o pedagogie a valorilor rezumative | Univers Pedagogic | nr. 1(73) | Chişinău | 2022 | pp. 103-108 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.17 | 1811-5470 |
BULAT, Violeta | Posibilități de finanțare a proiectelor educaționale prin programele transfrontaliere | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 158-167 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175693 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
SANDA, Olguţa | Predarea integrată - proces creativ în educarea emoţiilor şcolarului mic | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 116-121 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175592 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
DRUGUȘ, Olga | Problemele cu care se confruntă copiii cu dificultăți de învățare în școala incluzivă | Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Psihopedagogie şi incluziune școlară | Vol. 5 | Chișinău, Republica Moldova | 2022 | pp. 154-160 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/156301 | 978-9975-76-382-0 |
CERNEI, Andriana | Proiectul – activitate necesară și obligatorie în contextul experimentelor în științele umanistice | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 256-263 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175870 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
VRÎNCEANU, Vasile | Relevanța inteligenței emoționale asupra calității serviciilor manageriale | Educația de calitate în contextul provocărilor societale | Chişinău | 2022 | pp. 366-374 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/179983 | 978-9975-46-638-7 | |
PROCA, Agnesea | Rolul formării competenței de utilizare inofensivă a compușilor chimici în procese biologice cu importanță vitală în dezvoltarea personalității | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 337-343 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175999 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
AFANAS, Aliona, BALANICI, Olga | Rolul managementului participativ în procesul educaţional | Univers Pedagogic | nr. 2(74) | Chişinău | 2022 | pp. 92-96 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.14 | 1811-5470 |
DUMITRU, Ana-Maria | Școala - furnizor de educație de calitate | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 194-197 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175697 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
VIERU, Nicolae, GAGIM, Ion | Sensibilitatea emoţională în raport cu muzica populară | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 146-156 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175692 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
RADU, Larisa-Simona | Strategii de predare ale chimiei prin folosirea resurselor socio-culturale | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 344-350 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/176000 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
PERLIMAN, Victoria | Strategii de proiectare și dezvoltare a traseului de profesionalizare al cadrelor didactice | Educația de calitate în contextul provocărilor societale | Chişinău | 2022 | pp. 339-345 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/179979 | 978-9975-46-638-7 | |
RUSU, Daniela | Strategii de rezolvare a conflictelor interpersonale la elevii din ciclul primar | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 219-224 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175785 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
CAZACIOC, Nadejda | Tendințe ale instruirii moderne – conceptul educațional steam | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 250-255 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/175869 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
ZINGAN, Olga | Theoretical issues in teaching reading research and their implications on the development of professional reading competence | Univers Pedagogic | nr. 3(75) | Chişinău | 2022 | pp. 39-44 | https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.06 | 1811-5470 |
ROGOJNICOVA, Olesea, BOCANCEA, Viorel | Использование современных подходов в преподавании физики в школе | Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții | Chişinău | 2022 | pp. 374-380 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/176004 | 978-9975-76-417-9 (PDF) | |
MARAVELA, Doina-Laurenția, GOLUBIŢCHI, Silvia | Abordări conceptuale ale interdisciplinarității în contextul instruirii elevilor din gimnaziu | Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane | Ediția 1, Vol.5 | Chisinau, Moldova | 2021 | pp. 47-56 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/141687 | 978-9975-76-345-5. |
ROMAN, Daniel | Condiții pedagogice de formare profesională inițială a studenților pedagogi prin activitatea independentă | Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane | Ediția 1, Vol.2 | Chişinău | 2021 | pp. 274-290 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/141526 | 978-9975-76-345-5. |
ROMAN, Daniel | Impactul activității independente a studenților pedagogi În formarea profesională inițială | Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației | nr. 9(149) | Chişinău | 2021 | pp. 16-20 | https://doi.org/10.5281/zenodo.5779450 | 1857-2103 |
DOBRESCU, Marius | Importanța dezvoltării abilităților de comunicare în prevenția comportamentelor de autovătămare la adolescenți | Dezvoltarea personală și integrarea socială a actorilor educaționali | Chişinău | 2021 | pp. 105-111 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/154289 | 978-9975-46-570-0. | |
AMIHĂLĂCHIOAE, Aniela, CHICHIOACĂ, Alexia | Matematica – aplicații interdisciplinare | Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane | Ediția 1, Vol.3 | Chişinău | 2021 | pp. 5-22 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/141549 | 978-9975-76-345-5. |
CRIȘAN, Elena, STRATAN, Valentina | O perspectivă istorică privind utilizarea computerului în învățare | Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane | Ediția 1, Vol.4 | Chişinău | 2021 | pp. 120-129 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/141624 | 978-9975-76-345-5. |
VACARCIUC, Mariana, GROZAVU, Daniela-Monica | Posibilități de reinterpretare pedagogică a muzicii în clasele primare | Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale | Chişinău | 2021 | pp. 111-123 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/154727 | 978-9975-46-567-0. | |
CODREANU, Florina, MARIN, Mariana | Preocuparea cadrelor didactice pentru formarea competenței de ascultare activă la elevi | Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale | Chişinău | 2021 | pp. 273-284 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/154744 | 978-9975-46-567-0. | |
CODREANU, Florina | Rolul ascultării active în prevenirea și depășirea dificultăților de învățare la elevii ciclului primar | Educația în fața noilor provocări | Vol.1 | Chişinău | 2021 | pp. 234-237 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/148982 | 978-9975-76-371-4. |
VOICU, Ionela | Rolul cadrului didactic ın prevenirea parentalitatii timpurii | The use of modern educational and informational technologies for the training of professional competences of the students in higher education institutions | Balti, Republic of Moldova | 2019 | pp. 154-158 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/102898 | 978-9975-3369-3-2 | |
DOBRESCU, Marius | Viziuni științifice asupra suicidului ca un comportament autodistructiv | Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor | Vol.16, Partea 2 | Chișinău | 2017 | pp. 78-84 | https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/174665 | 978- 9975-46-348-5 |