Arta teatrală în contextul actului educaţional
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
680 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-30 11:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.016:792 (1)
Kinds of school providing general education (2016)
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521)
SM ISO690:2012
RUSU, Irina. Arta teatrală în contextul actului educaţional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 1(119), pp. 49-52. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3692631
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(119) / 2020 / ISSN 1810-6455

Arta teatrală în contextul actului educaţional

Dramatic Arts in the Context of the Act of Education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3692631
CZU: 373.2.016:792

Pag. 49-52

Rusu Irina
 
Colegiul Pedagogic „Alexei Mateevici”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Elaborând curriculumul modular pentru disciplina opţională ”Arta teatrală”, programul de formare profesională ”Educaţie timpurie”, am conceput cursul pornind de la rolul educativ al teatrului. Opţionalul le oferă atât copiilor, cât şi educatorilor posibilitatea de a folosi materiale şi instrumente la îndemâna oricui pentru a confecţiona obiecte cu ajutorul cărora vor putea crea iluzia vieţii şi improviza adevărate piese, cu personaje şi decoruri variate. Prin intermediul unor astfel de activităţi, copilul îşi pune în valoare prezenţa scenică, dicţia, mimica, siguranţa de sine, plăcerea de a recita texte în faţa publicului. Munca educativă devine, astfel, mult mai instructivă şi sporeşte volumul de cunoştinţe al copiilor.

When developing the modular curriculum for the optional course in Dramatic Arts for the Early Education vocational training program, I conceived the course based on the educational role of drama. This course offers both the children and their educators an opportunity to develop and improvise real plays with various characters, props and backgrounds, using accessible everyday materials and tools. Such activities help the children develop and explore their own stage presence, diction, body language, facial mobility and self-confidence, as well as experience the enjoyment of public speaking and performance. Thus kindergarten education gains an extra instructional dimension and extends the children’s knowledge.

Cuvinte-cheie
atelier de expresie verbală, tehnici teatrale, joc de rol, improvizaţie, păpuşi teatrale,

verbal expression workshop, techniques of acting, role play, improvisation, puppets