Programe de instruire a cadrelor didactice de sprijin, activitati psihosociale in lucrul cu copiii si adolescentii pentru egalitate de gen si diminuarea violentei
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
633 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 12:51
SM ISO690:2012
OPREA, Anatol. Programe de instruire a cadrelor didactice de sprijin, activitati psihosociale in lucrul cu copiii si adolescentii pentru egalitate de gen si diminuarea violentei. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 507-510. ISBN 978-9975-108-27-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 7, 2016
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016

Programe de instruire a cadrelor didactice de sprijin, activitati psihosociale in lucrul cu copiii si adolescentii pentru egalitate de gen si diminuarea violentei

Training programs for teacers, psycho-social activities in work with children and adolescents for gender equality and damination of violence


Pag. 507-510

Oprea Anatol
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Historically, men and the term of masculinity/manhood was seen in many cultures and traditions as an act of showing power and violence. Since childhood, boys are taught to be aggressive and competitive, that a «real man» means being a provider for and protector of one’s family and community. Often being encouraged to use physical force in solving problems or any conflicts. Those boys who show interest in domestic tasks, such as cooking, cleaning, or caring for younger siblings, or who easily display their emotions, may be ridiculed by their families and peers, and seen as not “real men.”  This could explain, in part, why boys are more likely than girls to be involved in violence, delinquent behavior, substance abuse, and family absenteeism. Therefore, the psycho social activities that we designed and adapt have the goal of expanding and including efforts aimed at stopping violence being perpetrated in the first instance - meaning children, especially boys, by teaching them about “what is this thing called gender” and how to avoid being trapped in the “box” of numerous stereotypes that usually dictate our behavior in numerous situations, parents and other community actors by showing them an alternative more positive way of coping with negative behaviors that may lead to violence or abuse.  The proposed activities have the goal of developing essential abilities that will lower the use of violence, abuse, or other self-destructive behavior usually adopted by men and boys and to find other approach, such as: managing one’s own emotions and expressing them in a more healthy way, understanding the role of gender, building healthy relationships, being more engaged in family and community life.

Din punct de vedere istoric, bărbații și termenul de masculinitate / bărbăție au fost văzuți în multe culturi și tradiții ca un act de manifestare a puterii și a violenței. Din copilărie, băieții sunt învățați să fie agresivi și competitivi, că un «bărbat real» înseamnă a fi un furnizor și protector al familiei și al comunității. Adesea, este încurajat să folosească forța fizică în rezolvarea problemelor sau a oricăror conflicte. Acei băieți care manifestă interes pentru treburile domestice, cum ar fi gătitul, curățenia sau îngrijirea fraților mai mici sau care își pot arăta cu ușurință emoțiile, pot fi ridiculizați de familiile lor și de colegii lor și nu sunt «bărbați reali». Acest lucru ar putea explica, în parte, de ce băieții sunt mult mai probabil decât fetele implicați în violență, comportament delicvent, abuz de substanțe și absenteism familial. Prin urmare, activitățile psiho-sociale pe care le-am proiectat și adaptat au scopul de a extinde și include eforturile menite să oprească în primul rând violența - adică copiii, în special băieții, învățând despre «ce este numit gen» Pentru a evita să fie prinși în «cutia» numeroaselor stereotipuri care de obicei ne dictează comportamentul în numeroase situații, părinții și alți actori comunitari, le prezentă o alternativă mai pozitivă de a face față comportamentelor negative care pot duce la violență sau abuz. Activitățile propuse au scopul de a dezvolta abilități esențiale care vor reduce folosirea violenței, a abuzului sau a altor comportamente auto-distructive, de obicei adoptate de bărbați și băieți, și pentru a găsi o altă abordare, cum ar fi: gestionarea propriilor emoții și exprimarea acestora într-un mod mai sănătos, înțelegerea rolului genului, construirea unor relații sănătoase, implicarea mai mult în viața familială și comunitară.

Cuvinte-cheie
Psychosocial activities, games, ludoteca, gender, gender roles, violence, teenagers, survey, equality,

activități psihosociale, jocuri, ludotecă, sex, roluri de gen, violență, adolescenţi, sondaj, egalit