Realitati şi principii actuale în abordarea dizabilitatii şi a incluziunii la nivel international
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
624 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 15:43
SM ISO690:2012
RACU, Sergiu, AGAPII, Eugeniu, STEMPOVSCHI, Elena. Realitati şi principii actuale în abordarea dizabilitatii şi a incluziunii la nivel international. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 457-461. ISBN 978-9975-108-27-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 7, 2016
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016

Realitati şi principii actuale în abordarea dizabilitatii şi a incluziunii la nivel international

Current realities and principles in addressing disability and inclusion internationally


Pag. 457-461

Racu Sergiu1, Agapii Eugeniu2, Stempovschi Elena2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Preocuparea comunităţii internaţionale pentru promovarea principiului „Educaţie pentru toţi” datează încă din anul 1948, când a fost adoptată Declaraţia Universala a Drepturilor Omului. De atunci, arsenalul pus la dispoziţia apărătorilor drepturilor omului, inclusiv prin prisma dizabilităţii, s-a îmbogăţit cu un şir de documente programatice care, fără exagerare, au schimbat lumea în bine.

The preoccupation of the international community to promote the «Education for All» principle dates back to 1948, when the Universal Declaration of Human Rights was adopted. Since then, the arsenal made available to human rights defenders, including through disability, has been enriched with a number of programmatic documents that, without exaggeration, have changed the world for the better.

Cuvinte-cheie
incluziune, acte directive şi normative, cadre didactice, instruire, comunitate internaţională, educaţia incluzivă, curriculum, principii, nivel internaţional,

inclusion, directives and normative acts, teachers, training, international community, inclusive education, curriculum, principles, international level