Tehnologii de formsare/dezvoltare a competenței de a învăța să înveți în cadrul orelor de chimie
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
715 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 11:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:54 (8)
Education (14269)
Chemistry. Crystallography. Mineralogy (2025)
SM ISO690:2012
PRUNICI, Elena. Tehnologii de formsare/dezvoltare a competenței de a învăța să înveți în cadrul orelor de chimie. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 209-216. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Tehnologii de formsare/dezvoltare a competenței de a învăța să înveți în cadrul orelor de chimie

CZU: 371.3:54

Pag. 209-216

Prunici Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2020


Rezumat

Pornind de la idea că chimia a devenit în zilele noastre un instrument esenţial de lucru pentru totalitatea ştiinţelor şi domeniilor tehnice, este firesc ca în centru preocupărilor actuale ale şcolii moderne să se situeze cultivarea accentuată a gândirii logice a elevilor, prin evidenţierea relaţiilor chimice, prin fundamentarea ştiinţifică a conceptelor, prin utilizarea progresivă a limbajului chimic etc. prin intermediul căreia este posibilă formarea/dezvoltarea competenţei de a învăţa să înveţi. Învăţarea pe tot parcursul vieţii include activitățile de învățare realizate de o persoană pe parcursul vieții, în scopul formării sau dezvoltării competențelor din perspectivă personală, civică, socială şi profesională.

Starting from the idea that nowadays chemistry became an essencial working tool for whole sciences and technical fields, it’s naturally that in the middle of current modern school concerns is situated accentuated cultivation student’s logical thinking, by highlighting chemical relationships, by scientifically substantiating the concepts, by the progressive use of chemical language etc. through which it is possible to train / develop the competence of learning how to learn. Lifelong learning includes learning activities performed by a person throughout life, for the purpose of training or developing skills from a personal perspective, civic, social and professional.

Cuvinte-cheie
Competenţa de a învăţa să înveţi, Motivația pentru învățare, Instruire în lanţuri logice, Paralele asociative, Lanțuri logice,

Competence of learning how to learn, Motivation for learning, Training in logical chains, Associative parallel, Logical chains