Specificul asistenţei psihologice în procesul de adopţie
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
622 38
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-04 10:00
SM ISO690:2012
MORARU, Ina. Specificul asistenţei psihologice în procesul de adopţie. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne : conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 2-a. , pp. 294-301. ISBN 978-9975-48-068-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne
Partea 2-a. , 2014
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne"
Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014

Specificul asistenţei psihologice în procesul de adopţie


Pag. 294-301

Moraru Ina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Adoption is the final form of placement, which, by the complexity of the involved issues, implies much responsibility and dedication of the entire team of specialists.  The psychologist job focused on the relationship with the child given for adoption implies a great responsibility identifying precisely the child needs. The child’s welfare and protection depend very much of the efficient usage of the available resources and of the positive resolution of any conflict of interests.  Thus, psychologists and all other professionals, who participate at the first meeting with the potential parents, are responsible for the successful ending of  this action. This first contact should be natural, comfortable, and the discussion should have an open, friendly character – from soul to soul.