Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
684 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-11 08:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.015:316.77+378.124 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2563) |
Sociology of culture. Cultural context of social life (789) |
SM ISO690:2012 BÎRSAN, Elena. Dimensiuni actuale ale comunicării pedagogice în mediul universitar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 52-56. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.015:316.77+378.124 | ||||||
Pag. 52-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Comunicarea este o dimensiune centrală a vieţii noastre culturale; fără comunicare, orice tip de cultură moare. Studiul comunicării presupune studiul culturii în care este integrată. Momentul esențial al comunicării îl constituie interacțiunea dintre subiecții parteneri de comunicare. Datorită schimbului de reprezentări, idei, interese, dispoziții, emoții, atitudini etc., care se produc în comunicarea pedagogică, concretă, partenerul de comunicare depășește limitele experienței proprii, ceea ce reprezintă funcția principală a comunicării pedagogice. Eficacitatea comunicării pedagogice depinde de creati-vitatea profesorului și implică transmiterea, intenționată sau nu, de informații destinate să lămurească sau să influențeze un individ sau un grup de indivizi receptori. În acest context vom face referire la caracteristicile definitorii ale comunicării pedagogice și la importanța acesteia în mediul universitar. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, comunicare pedagogică, mediu educaţional, studenţi, cadre didactice, communication, pedagogical communication, educational environment, students, teachers |
||||||
|