Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
646 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-06 19:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126+378.048 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2563) |
SM ISO690:2012 BÎRNAZ, Nina, BOTEZATU, Valeria. Particularitățile evaluării rezultatelor academice la studenți din perspectiva realizării continuității între cicluri în cadrul învățământului superior. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 40-44. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.126+378.048 | ||||||
Pag. 40-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema evaluării realizată prin prisma diferitor teorii privind conexiunea dintre ciclurile în-vățământului superior. Trăind într-o epocă a schimbărilor, se atestă reorientarea studenților de la un ciclu la altul în alegerea profesiei. Astfel, unii studenți aleg să studieze același domeniu la toate cele trei cicluri ale învățământului superior: licență, masterat, doc-torat. Aceasta este cea mai eficientă cale de formare profesională și se realizează prin prisma teoriei liniare a continuității dintre ciclurile învățământului superior. Alții, însă, schimbă specialitatea de la un ciclu la altul, în acest caz demersul de instruire se realizează conform teoriilor concentrice și dubluconcentrice privind continuitatea dintre cicluri. Pentru a eficientiza continuitatea dintre cicluri în ambele cazuri, intervin diverse mecanisme. Unul dintre aceste me-canisme este evaluarea. Evaluarea prezintă anumite particularități pentru fiecare dintre teoriile asigurării continuității dintre ciclurile învățământului superior. |
||||||
Cuvinte-cheie continuitate între cicluri, evaluare, evaluare inițială/prognostică, evaluare continuă/formativă/diagnostică, evaluare finală/ sumativă, rezultate academice, teorie liniară, teorie concentrică., continuity between cycles, assessment, initial/ prognostic assessment, continuous / formative/ diagnostic assessment, final/ summative assessment, academic results, linear theory, concentric theory. |
||||||
|