Particularitățile evaluării rezultatelor academice la studenți din perspectiva realizării continuității între cicluri în cadrul învățământului superior
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
646 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-06 19:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126+378.048 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2563)
SM ISO690:2012
BÎRNAZ, Nina, BOTEZATU, Valeria. Particularitățile evaluării rezultatelor academice la studenți din perspectiva realizării continuității între cicluri în cadrul învățământului superior. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 40-44. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Particularitățile evaluării rezultatelor academice la studenți din perspectiva realizării continuității între cicluri în cadrul învățământului superior

Assessment particularities of students academic results from the perspective of achieving the continuity between the cycles in higher education

CZU: 378.126+378.048

Pag. 40-44

Bîrnaz Nina, Botezatu Valeria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2020


Rezumat

În articol este abordată problema evaluării realizată prin prisma diferitor teorii privind conexiunea dintre ciclurile în-vățământului superior. Trăind într-o epocă a schimbărilor, se atestă reorientarea studenților de la un ciclu la altul în alegerea profesiei. Astfel, unii studenți aleg să studieze același domeniu la toate cele trei cicluri ale învățământului superior: licență, masterat, doc-torat. Aceasta este cea mai eficientă cale de formare profesională și se realizează prin prisma teoriei liniare a continuității dintre ciclurile învățământului superior. Alții, însă, schimbă specialitatea de la un ciclu la altul, în acest caz demersul de instruire se realizează conform teoriilor concentrice și dubluconcentrice privind continuitatea dintre cicluri. Pentru a eficientiza continuitatea dintre cicluri în ambele cazuri, intervin diverse mecanisme. Unul dintre aceste me-canisme este evaluarea. Evaluarea prezintă anumite particularități pentru fiecare dintre teoriile asigurării continuității dintre ciclurile învățământului superior.

This article addresses the problem of the assessment achieved through the prism of different theories of the connections between the study cycles in higher education. In an era of change, students are reoriented from one cycle to another in the choice of profession. Thus, some students choose the same field of study in all three cycles in higher education: bachelor's, master's, doctoral. This is the most effective way of vocational training and is achieved through the linear continuity theory between the cycles in higher education. However other students change the field from one cycle to another, in which case the instructional process is achieved according to concentric and double-concentric theories of continuity between the cycles. In order to improve the continuity between cycles in both cases, various mechanisms intervene. One of these mechanisms is the assessment. The assessment presents certain particularities for each of the theories of ensuring continuity between the cycles in higher education.

Cuvinte-cheie
continuitate între cicluri, evaluare, evaluare inițială/prognostică, evaluare continuă/formativă/diagnostică, evaluare finală/ sumativă, rezultate academice, teorie liniară, teorie concentrică.,

continuity between cycles, assessment, initial/ prognostic assessment, continuous / formative/ diagnostic assessment, final/ summative assessment, academic results, linear theory, concentric theory.