Evaluarea formativă prin prisma abordărilor psihopedagogice în învățământul universitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
750 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 10:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126+378.015.3 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2563)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Valeria, BÎRNAZ, Nina. Evaluarea formativă prin prisma abordărilor psihopedagogice în învățământul universitar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 32-39. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Evaluarea formativă prin prisma abordărilor psihopedagogice în învățământul universitar

Formative assessment from the prism of psychopedagogical approaches in university education

CZU: 378.126+378.015.3

Pag. 32-39

Botezatu Valeria, Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2020


Rezumat

În practica educațională, eficiența procesului de evaluare este influențată de anumite abordări teoretice, inclusiv de abordări psihopedagogice. În acest sens, articolul evidențiază o abordare sistemică și complexă a procesului de evaluare formativă prin prisma abordărilor psihopedagogice: behaviorismul, constructivismul, teoria învățării depline, teoria proiectării centrată pe dovezi, pedagogia competențelor. Astfel, evaluarea formativă înseamnă raportare la competențe, obiective de instruire, cerințe și criterii de evaluare, feedback, resurse educaționale, interacțiune între cadrul didactic și studenți.

In the educational practice, the efficiency of the evaluation process is influenced by certain theoretical approaches, including psychopedagogical approaches. In this sense, the article highlights a systemic and complex approach to the process of formative assessment through the psychopedagogical approaches: behaviorism, constructivism, theory of mastery learning, evidence-centered design theory, pedagogy of competences. Thus, the formative assessment means relation to competences, to instructional objectives, to requirements and criteria for evaluation, to feedback, to educational resources and to interaction between the teaching staff and students.

Cuvinte-cheie
evaluare formativă, teoria behavioristă, paradigma constructivistă, teoria proiectării centrată pe dovezi, teoria învățării depline, pedagogia competenţelor,

formative assessment, behaviorist theory, constructivism paradigm, evidence – centered design, mastery learning theory, pedagogy of competences