Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
750 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-16 10:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126+378.015.3 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2563) |
SM ISO690:2012 BOTEZATU, Valeria, BÎRNAZ, Nina. Evaluarea formativă prin prisma abordărilor psihopedagogice în învățământul universitar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 32-39. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.126+378.015.3 | ||||||
Pag. 32-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În practica educațională, eficiența procesului de evaluare este influențată de anumite abordări teoretice, inclusiv de abordări psihopedagogice. În acest sens, articolul evidențiază o abordare sistemică și complexă a procesului de evaluare formativă prin prisma abordărilor psihopedagogice: behaviorismul, constructivismul, teoria învățării depline, teoria proiectării centrată pe dovezi, pedagogia competențelor. Astfel, evaluarea formativă înseamnă raportare la competențe, obiective de instruire, cerințe și criterii de evaluare, feedback, resurse educaționale, interacțiune între cadrul didactic și studenți. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare formativă, teoria behavioristă, paradigma constructivistă, teoria proiectării centrată pe dovezi, teoria învățării depline, pedagogia competenţelor, formative assessment, behaviorist theory, constructivism paradigm, evidence – centered design, mastery learning theory, pedagogy of competences |
||||||
|