Articolul precedent |
Articolul urmator |
1744 144 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-22 07:22 |
SM ISO690:2012 SIMION, Mihaela Nicoleta. Rolul lecturii în dezvoltarea personala a elevilor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 166-169. ISBN 978-9975-3168-9-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 8, 2017 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 166-169 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Disciplina Limba şi literatura română este domeniul în care lectura nu funcţionează doar ca mijloc, ci şi ca obiectiv: dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris. Rolul educatorului este de a urmări nu numai cât, ce, ci și cum citesc elevii săi. La vârsta școlară, lectura are un rol hotărâtor în îmbogățirea și dezvoltarea cunoștințelor elevilor, în formarea gustului pentru citit, în cultivarea și îmbogățirea limbajului prin formarea și dezvoltarea unui vocabular adecvat. Misiunea şcolii de a-i stimula pe elevi să citească este cu atât mai grea, cu cât în unele familii nu există modele. Una dintre cerințele învățământului modern este aceea a formării la elevi a deprinderilor de studiu individual și de muncă independentă, a capacității de a gândi creator, de a soluționa individual sau prin conlucrare multitudinea de probleme cu care se confruntă în anii de școală. Pentru a transforma elevii în cititori mai buni este nevoie de o viziune integratoare, de o regie, de o punere în scenă, regizorul aşteptat fiind profesorul. Un prim pas al acestei puneri în scenă este claritatea ţintelor lecturii în şcoală, a competenţelor și atitudinilor pe care profesorul îşi propune, conform programei, să le formeze prin studiul literaturii. Scopul studiului literaturii în şcoală este formarea unor competenţe pentru diverse tipuri de lectură: lectura de informare, lectura de plăcere etc. Şcoala are menirea de a forma un lector competent, dar și un cititor care să-şi formeze gustul propriu pentru lectură, astfel încât să fie un cititor activ pe tot parcursul vieţii. |
||||||
Cuvinte-cheie lectură, competențe, şcoală, reading, skills, school |
||||||
|