Rolul lecturii în dezvoltarea personala a elevilor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1744 144
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 07:22
SM ISO690:2012
SIMION, Mihaela Nicoleta. Rolul lecturii în dezvoltarea personala a elevilor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 166-169. ISBN 978-9975-3168-9-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 8, 2017
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017

Rolul lecturii în dezvoltarea personala a elevilor

The role of reading in personal development of pupils


Pag. 166-169

Simion Mihaela Nicoleta
 
Colegiul Tehnic "Valeriu D. Cotea' Focșani, Județul Vrancea
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2020


Rezumat

Disciplina Limba şi literatura română este domeniul în care lectura nu funcţionează doar ca mijloc, ci şi ca obiectiv: dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris. Rolul educatorului este de a urmări nu numai cât, ce, ci și cum citesc elevii săi. La vârsta școlară, lectura are un rol hotărâtor în îmbogățirea și dezvoltarea cunoștințelor elevilor, în formarea gustului pentru citit, în cultivarea și îmbogățirea limbajului prin formarea și dezvoltarea unui vocabular adecvat. Misiunea şcolii de a-i stimula pe elevi să citească este cu atât mai grea, cu cât în unele familii nu există modele. Una dintre cerințele învățământului modern este aceea a formării la elevi a deprinderilor de studiu individual și de muncă independentă, a capacității de a gândi creator, de a soluționa individual sau prin conlucrare multitudinea de probleme cu care se confruntă în anii de școală. Pentru a transforma elevii în cititori mai buni este nevoie de o viziune integratoare, de o regie, de o punere în scenă, regizorul aşteptat fiind profesorul. Un prim pas al acestei puneri în scenă este claritatea ţintelor lecturii în şcoală, a competenţelor și atitudinilor pe care profesorul îşi propune, conform programei, să le formeze prin studiul literaturii. Scopul studiului literaturii în şcoală este formarea unor competenţe pentru diverse tipuri de lectură: lectura de informare, lectura de plăcere etc. Şcoala are menirea de a forma un lector competent, dar și un cititor care să-şi formeze gustul propriu pentru lectură, astfel încât să fie un cititor activ pe tot parcursul vieţii.

The Romanian language and literature discipline is the field in which reading works not only as a means, but also as an objective: developing the ability to receive the written message. The role of the educator is to pursue not only how many, but also how, in which way read their pupils. At school age, reading has a decisive role in enriching and developing pupils’ knowledge, in the formation of the taste for reading, in cultivating and enriching language through the formation and development of an appropriate vocabulary. The mission of the school to stimulate pupils to read is even harder, as in some families there are no models. One of the requirements of modern education is the development of individual and independent learning skills of pupils, the ability to think creatively, to solve individually or by co-working the multitude of problems faced in school years. In order to turn pupils into better readers, an integrative vision, a direction, a staging are needed, the expected director being the teacher. A first step in this stage is represented by the clarity of the reading targets in the school, the skills and attitudes that the teacher proposes, according to the curriculum, to train them through the study of literature. The purpose of the study of literature in the school is the formation of competences for various types of reading: reading of information, reading of pleasure, etc. The school is meant to form a competent lecturer, but also a reader with his/her own reading taste so that he is an active reader throughout his/her life.

Cuvinte-cheie
lectură, competențe, şcoală,

reading, skills, school