Factorii reusitei scolare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1332 204
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 19:34
SM ISO690:2012
OTOMEGA, Iulia-Mihaela. Factorii reusitei scolare. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 95-100. ISBN 978-9975-3168-9-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 8, 2017
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017

Factorii reusitei scolare

Factors of school success


Pag. 95-100

Otomega Iulia-Mihaela
 
Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2020


Rezumat

Articolul prezintă o analiză și sinteză a literaturii de specialitate cu privire la reușita/nereușita școlară. Autorul se concentrează în speță pe natura factorilor reușitei-nereușitei școlare, factorilor determinanți caree influențează reușita/nereușita școlară, mediile-contexte de bază în care se formează școlarul. Pe lângă acestea, autorul face referire și la inteligența școlară, structura și nivelurile ei, precum și la factorii non-intelectuali – motivația elevului pentru activitatea școlară, nivelul de aspirație și angajarea Eului în sarcina școlară, oboseala la elevi, stabilitate și instabilitate emoțională, încrederea în sine și autoreglarea.

The article presents an analysis and synthesis of the specialized literature and theoretical approaches regarding the school success and failure. The author is focused mainly on the nature of factors of school success/failure, determinants that influence school performance/failure, the basic groups-environments where the pupil is developing. Besides, the author makes references to the school intelligence, its structure and levels, as well as to the non-intellectual factors – the pupil motivation to school activity, the level of aspiration and “I” engagement in the school task, pupils stenia/astenia, emotional stability and liability of pupils, self-confidence and self-regulation.

Cuvinte-cheie
reuşită şcolară, inteligenţă, aptitudini, factori,

school success, intelligence, skills, factors