Dimensiuni valorice ale interesului cognitiv la vârsta preșcolară
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
883 57
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 14:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.015.3+159.922.7 (4)
Kinds of school providing general education (1985)
Psychology (3327)
SM ISO690:2012
PASCARI, Valentina. Dimensiuni valorice ale interesului cognitiv la vârsta preșcolară. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 135-143. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Dimensiuni valorice ale interesului cognitiv la vârsta preșcolară

CZU: 373.2.015.3+159.922.7

Pag. 135-143

Pascari Valentina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2020


Rezumat

 Materialul „Dimensiuni valorice ale interesului cognitiv la vârsta preșcolară‖ expune o viziune asupra problematicii interesului cognitiv la general, și în particular, interesul cognitiv la vârsta preșcolară. Sunt analizate diverse abordări cu referire la definirea interesului cognitiv, a componentelor structurale, etapele de dezvoltare. De asemenea sunt examinate condițiile de realizare a procesului de dezvoltare a interesului cognitiv, în special la  copiii de vârstă preșcolară mare. Traversarea științifică a conceptelor de „interes‖, „interes cognitiv‖, generează abordări care să cuprindă cât mai multe caracteristici pentru perioada preșcolară. Sunt examinate mai multe dimensiuni ale interesului cognitiv, unele clasificări ale formelor de manifestare a interesului cognitiv, componenții și indicatorii de manifestare a interesului cognitiv la copiii de vârstă preșcolară mare.

The article „Valorical dimensions of cognitive interest in the pre-school age‖ exposes a view on the problem of cognitive interest in general, and in particular, cognitive interest at preschool age. Various approaches regarding the definition of cognitive interest, structural components, development stages are analyzed. Also, the conditions for carrying out the process of developing the cognitive interest are examined, especially at the children of preschool age. The scientific crossing of the concepts of „interest‖, „cognitive interest‖, generates approaches that include as many characteristics as possible for the pre-school period. Several dimensions of cognitive interest are examined, some classifications of forms of manifestation of cognitive interest, components and indicators of manifestation of cognitive interest at preschool children.

Cuvinte-cheie
interes, curiozitate, interes cognitiv, formaţiuni psihologice, comportament volitiv, motive, reacţii înnăscute, forme de manifestare a interesului cognitiv, interes activ stabil, interes personal, componenții interesului cognitiv,

interest, curiosity, cognitive interest, psychological formations, volitional behavior, Motives, innate reactions, forms of manifestation of cognitive interest, stable active interest, personal interest, components of cognitive interest