Formarea atitudinilor la elevii claselor primare față de opera literară
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
720 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 13:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.4.02:82 (1)
Kinds of school providing general education (2002)
Literature (3492)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Formarea atitudinilor la elevii claselor primare față de opera literară. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 120-125. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Formarea atitudinilor la elevii claselor primare față de opera literară

Training of attitudes to primary classroom students with regard to literary operation

CZU: 373.4.02:82

Pag. 120-125

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2020


Rezumat

Opera literară este creată pentru a fi receptată și interpretată. În orice operă literară, fie lirică sau epică, există o organizare interioară a materialului de viaŝă prezentat de autor, fapt concretizat într-o anumită succesiune a întâmplărilor sau a tablourilor, a stărilor sufleteşti. În ideea de formare a atitudinilor faŝă de opera literară, este necesar ca subiectul ELA să se autoanalizeze, să se identifice cu personajul, să trăiască în universul cărŝii, structurându-și o idee proprie. Atitudinile intepretative trebuie să fie construite pe un suport flexibil, acceptabil de elev, ţinând cont de particularităţile de vârstă, de nivelurile de receptare a operei literare, de experienţa de lectură, de viaţă, de motivaţia faţă de produsul examinat.

 The literary work is created to be received and interpreted. In any literary work, be it lyrical or epic, there is an inner organization of  life material presented by the author. This fact is materialized in a certain sequence of events, situations or  soul states. In the idea of forming attitudes towards the literary work, it is necessary for the subject of literary artistic education to self-analyze, to identify with the character, to live in the universe of the book thus, structuring its own idea. The interpretative attitudes must be built on a flexible support, acceptable to the student, taking into account the age particularities, the levels of reception of the literary work, the reading and life experience and  the motivation towards the examined product.

Cuvinte-cheie
operă literară, subiectul ELA, receptare, interpretare, atitudini, atitudini interpretative,

literary work, subject of Literary Artistic-Education, . reception, interpretation, attitudes, interpretative attitudes