Poezia contactului direct cu realitatea – incursiune în modelul liric al Școlii de la Brașov
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
760 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 18:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1-1.09 (159)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087)
SM ISO690:2012
DICUSAR, Cristina. Poezia contactului direct cu realitatea – incursiune în modelul liric al Școlii de la Brașov . In: Lecturi in memoriam acad. Silviu Berejan, 12 noiembrie 2019, Chişinău. Chişinău: Tipogr. „Pro Libra”, 2020, Ediția 4, pp. 41-47. ISBN 978-9975-3392-1-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Lecturi in memoriam acad. Silviu Berejan
Ediția 4, 2020
Colocviul "Lecturi în memoriam acad. Silviu BEREJAN"
Chişinău, Moldova, 12 noiembrie 2019

Poezia contactului direct cu realitatea – incursiune în modelul liric al Școlii de la Brașov

CZU: 821.135.1-1.09

Pag. 41-47

Dicusar Cristina
 
Universitatea de Stat „Dimitrie Cantemir”
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2020


Rezumat

Ruptura produsă în felul de a percepe realitatea și, prin urmare, de a percepe limbajul, a provocat, în anii 70-80, o reconsiderare a felului de a scrie poezie. Căutarea aproape disperată a unor soluții/teorii care să explice această schimbare și această necesitate de renunțare la discursul vechi, devenit disfuncțional a adus în față scriitori pe atunci marginali, dar care au urmat să schimbe fața literaturii care se scria în România. La baza acestei schimbări se afla Școala de la Brașov, cu cei doi teoreticieni și scriitori care au inițiat coagularea unui grup de scriitori interesați de acest fel nou de a scrie: Gheorghe Crăciun și Alexandru Mușina.  

In the 1970s-80s, the turnabout in the way of perceiving reality and, therefore, of perceiving the language, caused a reconsideration of the way to write poetry. The almost desperate search for solutions and theories to explain this change and this need to give up on the old way of writing, which had become dysfunctional, allowed previously marginal writers to change the face of the Romanian literature. At the base of this change was the Brasov School, with the two theorists and writers who initiated the formation of a group of writers interested in this new way: Gheorghe Crăciun and Alexandru Mușina.  

Cuvinte-cheie
Școala de la Brașov, Grupul de la Brașov, poezie pasivă, poezie activă, poezie tranzitivă, poezie reflexivă, avangardă, neoavangardă, modernism, neomodernism, postmodernism, personism, mașscriism,

Brasov School, Brasov Group, passive poetry, active poetry, transitive poetry, reflexive poetry, avant-garde, neo-avant-garde, modernism, neomodernism, postmodernism, personism, masscriism