Gestiunea corporativă a creațiilor intelectuale – condiție imanentă a tranziției la societatea cunoașterii
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
745 3
Ultima descărcare din IBN:
2020-04-08 12:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.77:33(478) (2)
Commercial law. Company law (1292)
Economics. Economic science (9358)
SM ISO690:2012
BADÂR, Iurie, BADÂR, Veronica. Gestiunea corporativă a creațiilor intelectuale – condiție imanentă a tranziției la societatea cunoașterii. In: Enciclopedica. Revista de istorie a ştiinţei şi studii enciclopedice , 2016, nr. 1(10), pp. 32-40. ISSN 1857-365X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Enciclopedica. Revista de istorie a ştiinţei şi studii enciclopedice
Numărul 1(10) / 2016 / ISSN 1857-365X

Gestiunea corporativă a creațiilor intelectuale – condiție imanentă a tranziției la societatea cunoașterii

The Corporate Governance of Intellectual Creation – Immediate Condition of Transition to the Knowledge Society

CZU: 347.77:33(478)

Pag. 32-40

Badâr Iurie1, Badâr Veronica2
 
1 Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI),
2 Universitatea din Torino, Italia
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2020


Rezumat

Aplicarea practică a rezultatelor activității intelectuale reprezintă forța motrice a dezvoltării economice și sociale. Specificul imaterial al acestora a creat impedimente serioase principiilor proprietății private, firești economiei de piață. Pentru depășirea acestora, pe parcursul sec. XIX, odată cu extinderea rolului cunoștințelor și informațiilor, în majoritatea țărilor europene se adoptă o serie de legi privind protecția juridică a celor mai importante creații intelectuale (invenții, mărci, opere literare etc.). Pe parcurs creațiile intelectuale devin obiecte patrimoniale extrem de valoroase, surse importante ale avantajelor competitive și profiturilor suplimentare, obiecte de schimb comercial, iar în sec XX și important obiect al gestiunii corporative

The practical application of the results of intellectual activity is the driving force of economic and social development. Their intangible nature created serious difficulties in extending to them the principles of private property inherent in the market economy. In order to overcome them, throughout the nineteenth century, with the expansion of the role of knowledge and information, a number of laws on the legal protection of the most important intellectual creations (inventions, trademarks, literary works, etc.) are adopted in most European countries. Over time, intellectual creations become extremely valuable patrimonial objects, important sources of competitive advantages and additional profits, objects of commercial exchanges,and in the twentieth century also an important object of corporate management.

Cuvinte-cheie
atrimoniul intelectual, produs intelectual, portofoliul obiectelor de proprietate intelectuală, gestiunea proprietății intelectuale.,

intellectual patrimony, intellectual product, portfolio of intellectual property objects, management of intellectual property